Po 16 latach Trójka straciła patronat nad festiwalem T-Mobile Nowe Horyzonty. „Trzeba podejmować trudne decyzje”

Po szesnastu latach Program III Polskiego Radia stracił patronat nad festiwalem filmowym T-Mobile Nowe Horyzonty. - Festiwal się zmienia, czasem trzeba podejmować trudne decyzje - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Błażej Grzechnik, rzecznik prasowy festiwalu.

17. Międzynarodowy Festiwal Filmowy T-Mobile Nowe Horyzonty we Wrocławiu potrwa do 13 sierpnia. Publiczność obejrzy w tym czasie ponad 200 filmów, ale będą też wystawy, spotkania autorskie i koncerty. - Od początku prezentujemy kino autorskie, robione przez indywidualistów - mówił podczas uroczystości otwarcia dyrektor festiwalu, Roman Gutek.

Od początku też jednym z partnerów imprezy był Program Trzeci Polskiego Radia. 16 lat z rzędu na antenie Trójki w ramach umowy z organizatorami pojawiały się audycje poświęcone festiwalowi, rozmowy z twórcami i materiały opisujące ważniejsze wydarzenia festiwalu.

W tym roku, po raz pierwszy Trójka nie patronuje temu wydarzeniu. Dlaczego? - Program 3 PR był zainteresowany współpracą patronacką z organizatorami festiwalu. Trwały nawet rozmowy w tej sprawie, które jednak z przyczyn nam nieznanych, nie przyniosły oczekiwanego przez Trójkę rezultatu. Szczegółów rozmów nie możemy ujawnić ze względu na tajemnicę handlową spółki - informuje Wirtualnemedia.pl Małgorzata Kaczmarczyk, rzecznik prasowy Polskiego Radia.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/open-er-festival-2017-trojka-bez-patronatu-pierwszy-raz-od-14-lat ##

Zdaniem Błażeja Grzechnika, rzecznika MFF T-Mobile Nowe Horyzonty, przyczyna utraty patronatu jest prosta - Trójka zaproponowała gorsze warunki niż TOK FM, który ostatecznie uzyskał umowę patronacką na obsługę wydarzenia.

- Dostaliśmy oferty, które naszym zdaniem były po prostu lepsze, bardziej korzystne. Zdecydowaliśmy się więc na zupełnie inne rozwiązanie, niż dotychczasowe - mówi dla portalu Wirtualnemedia.pl Grzechnik, zaznaczając, że nie chodzi w tym przypadku o pieniądze.  - Oczywiście, że żal nam było rozstawać się z takim patronem, ale festiwal się zmienia i czasem trzeba podejmować trudne decyzje - dodaje.

Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl Trójka zaproponowała mniej kompleksową obsługę wydarzenia. Radio TOK FM oprócz zaoferowania większej liczby audycji poświęconych festiwalowi, powiązało także ofertę z artykułami we wrocławskiej „Gazecie Wyborczej” oraz na portalu Wyborcza.pl. - Otrzymaliśmy cały pakiet świadczeń - przyznaje enigmatycznie Błażej Grzechnik. - Tutaj chodziło także i o to, jak radio podchodzi do festiwalu. Kiedy są audycje, ile zapowiedzi - nie wchodząc w szczegóły, bo te objęte są tajemnicą - postanowiliśmy mimo wszystko poszukać nowego partnera - kończy.

Mimo utraty patronatu, Trójka informuje o tym, co dzieje się podczas wrocławskiego festiwalu, m.in. w audycjach „Trójowo Filmowo” i „Fajny film”.

Według badań Radio Track Millward Brown, w okresie od stycznia do czerwca 2017 roku, radiowa Trójka notowała słuchalność na poziomie 7,2 proc., co oznacza spadek w stosunku rok do roku o 1,2 pkt proc.

Jacek Kowalski