TVN Player zmienia się w Player. Będzie kontent spoza TVN i płatne treści

Grupa TVN zmienia strategię swojej platformy wideo na żądanie. Serwis zmienia nazwę na Player i poszerza ofertę o treści od innych nadawców jak Sony Pictures, Kino Polska TV czy Warner Bros. Pojawi się w nim też strefa Player Plus z kontentem płatnym.

Maciej Maciejowski, TVN

- Rebranding to duża zmiana, która ma służyć dalszemu rozwojowi platformy. Jest to zmiana w podejściu i rozszerzeniu oferty o jeszcze więcej treści od dostawców zewnętrznych niż było to do tej pory. Treści i sama sekcja TVN Player stała się teraz częścią Player.pl - mówi w rozmowie Wirtualnemedia.pl Maciej Maciejowski, członek zarządu Grupy TVN ds. rozwoju biznesu.

Spółka podpisała m.in. umowy dotyczące pozyskania kontentu od takich partnerów jak Sony Pictures Television, Kino Polska TV i Warner Bros. Dzięki nim do serwisu Player trafią kolejne filmy fabularne, seriale amerykańskie (w tym kultowi “Przyjaciele” i premierowy “The 100”), a także serialowe produkcje z oferty kanałów AXN (m.in. “Hannibal”).

W serwisie pojawi się też możliwość oglądania kilkunastu kanałów telewizyjnych jak TVN24, TVN24 Biznes i Świat, Kino Polska, Kino Polska Muzyka, Filmbox, Filmbox Extra, Docubox, Fightbox, Fashionbox, AXN, AXN White, AXN Black, AXN Spin, a niebawem także TVN Style i TVN Turbo.

Część nowego kontentu będzie można oglądać tylko w płatnej strefie nazwanej Player Plus. - Strefa ta dostępna będzie za miesięczną opłatą. Obok seriali i filmów będzie tam dostępny streaming wspomnianych kanałów telewizyjnych - zapowiada Maciejowski. - Obecnie prowadzimy testy usługi płatnej wraz z użytkownikami, aby mieć pewność, że będzie ona działać perfekcyjnie. Okres testowy przewidujemy na około cztery tygodnie. Zbieramy opinie użytkowników i będziemy je systematycznie wdrażać w życie jeszcze przed startem komercyjnym - dodaje.

TVN nie ujawnia z kim jeszcze prowadzi rozmowy na temat dystrybucji treści w Playerze. Jednym z potencjalnych partnerów może być w przyszłości np. Telewizja Polska, która jest obecna na wielu platformach wideo na żądanie jak ipla czy Onet VOD.

- Nie wykluczamy współpracy z żadnym z dostawców treści. Player.pl da możliwość stworzenia stref „brandowanych” wszystkim dostawcom. Dla nas najważniejsze będzie zainteresowanie użytkownika - mówi Maciejowski. Zapewnia on jednocześnie, że nie ma planów udostępniania kontentu TVN w innych platformach wideo na żądanie niż Player.

Nowa strategia Grupy TVN sprawi, że jej serwis VoD mocniej konkurować będzie z należącą do Cyfrowego Polsatu iplą, która również zaczynała od udostępniania programów i seriali z oferty Telewizji Polsat. Obecnie oferuje kontent wielu innych nadawców (w tym dołączających do Playera grup Kino Polska TV i AXN), filmy fabularne czy kanały na żywo. Ipla również działa i w modelu bezpłatnym i w modelu płatnym.

Wojciech Kowalczyk, szef marketingu brokera Atmedia, sprzedającego reklamy wideo w sieci, uważa, że zmiany wprowadzane w serwisie VoD TVN są skutkiem kilku okoliczności. - Z jednej strony zapewne jest to chęć wyprzedzenia Netflixa przed jego potencjalnym wejściem do Polski. Z drugiej strony model całkowicie bezpłatny, oparty wyłącznie na reklamach ogranicza możliwości emisji najnowszych filmów i seriali zagranicznych. A dodatkowo - co już widać w krajach zachodniej Europy - rynek wideo na żądanie ma w sobie wciąż duży potencjał wzrostu i stąd może wynikać chęć rozwinięcia TVN Player w szerszy projekt - mówi Kowalczyk.

Z danych Megapanel PBI/Gemius wynika, że w listopadzie ub.r. TVN Player miał 2,26 mln realnych użytkowników, którzy wygenerowali 56,3 mln odsłon. Średnio każdy z nich spędził na stronie 7 godzin 34 minuty. Dane te nie uwzględniają jednak aplikacji mobilnych i na Smart TV.

Patryk Pallus