TVN24 liderem stacji informacyjnych w kwietniu, TVP Info zyskało najwięcej

Liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych w kwietniu br. był TVN24. Największym wzrostem pochwalić się mogło TVP Info - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Pierwsze miejsce wśród stacji newsowych w kwietniu br. należało do TVN24, którego udział wyniósł 4,30 proc. Względem analogicznego miesiąca rok wcześniej wynik ten wzrósł o 14,97 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.

Drugą lokatę zajęła nadająca naziemnie stacja TVP Info. Średni miesięczny wynik tej stacji zwiększył się najbardziej w zestawieniu - o 16,78 proc. do 3,48 proc.

Podium uzupełnia Polsat News. W ubiegłym miesiącu kanał miał 1,10 proc. udziału, po wzroście o 12,24 proc.

Kolejną pozycję zajął kanał TVP3 z udziałem na poziomie 0,87 proc. Jego strata w porównaniu do kwietnia 2016 roku wyniosła 5,43 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ogladalnosc-telewizji-w-kwietniu-2017-raport-liderem-polsat ##

Oczko niżej uplasował się TVN24 BiS z udziałem wynoszącym 0,36 proc. Jego wynik zwiększył się o 5,88 proc.

Kolejną lokatę zajęła Superstacja. Jej udział zmniejszył się z kolei najbardziej w zestawieniu - o 32,26 proc. do 0,21 proc. udziału.

Największy udział (4,66 proc.) wśród grup kanałów newsowych w kwietniu br. miał TVN, mający w portfolio stacje TVN24 oraz TVN24 BiS i notujący wzrost o 14,22 proc. Stacje tej grupy zwiększyły przewagę nad kanałami newsowymi TVP, których udział zwiększył się o 11,54 proc. do 4,35 proc. (łączne dane dla TVP Info i TVP3).

Wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji lidera wśród stacji informacyjnych w kwietniu 2017 roku znalazł się TVN24 z wynikiem 2,34 proc., po wzroście o 0,86 proc.

Drugie miejsce zajęło TVP Info (1,16 proc. udziału, bez zmian), a trzeci był Polsat News (0,70 proc.; + 1,45 proc.).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tvn24-na-czele-stacji-tematycznych-hgtv-z-najwiekszym-wzrostem-w-czolowce-top-30 ##

Największy wzrost w tym ujęciu - wynoszący 47,62 proc. do 0,31 proc. - zanotował TVN24 BiS. Z kolei liderem spadków w tym ujęciu była Telewizja Republika - było to 40 proc. do 0,03 proc.

Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 2,65 proc. udziału, po wzroście o 4,74 proc.

Michał Kurdupski