TVP Sport liderem oglądalności w sierpniu, Eurosport 1 zyskał najwięcej

W sierpniu br. pozycję lidera oglądalności wśród stacji sportowych utrzymał TVP Sport, który jako jedyny w zestawieniu zanotował spadek. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł Eurosport 1 - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Udział TVP Sport w sierpniu 2017 roku wyniósł 0,89 proc. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej wynik ten zmniejszył się o 7,29 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ms-w-lekkoatletyce-podniosly-ogladalnosc-tvp-3-15-mln-zl-z-reklam ##

Drugi był Eurosport 1, którego udział zwiększył się o 207,69 proc. do poziomu 0,80 proc.

Podium uzupełnia Polsat Sport. Wynik tej stacji w sierpniu br. wyniósł 0,56 proc., po wzroście o 166,67 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/gazeta-pomorska-na-czele-sprzedazy-w-lipcu-dziennik-baltycki-stracil-najwiecej ##

8. pozycję zajął kanał Polsat Sport Fight, który nadaje od 1 sierpnia ub.r. W sierpniu br. jego udział wyniósł 0,08 proc.

Taki sam udział miał Polsat Sport News, który 2 stycznia br. w naziemnej telewizji cyfrowej zastąpiony został przez nową stację Super Polsat. Od tego dnia kanał ten dostępny jest tylko na platformach satelitarnych i w sieciach kablowych. Zyskał on nową jakość HD.

Na 10. miejscu, z udziałem wynoszącym 0,06 proc., znalazł się kanał Eleven. Oczko niżej znalazł się siostrzany Eleven Sports, którego wynik wyniósł 0,05 proc. Obie stacje od września ub.r. zaczęły emitować reklamy.

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 pierwsze miejsce w sierpniu br. też utrzymał TVP Sport (spadek o 16,67 proc. do 0,65 proc.).

Wiceliderem był Eurosport 1 (wzrost o 225 proc. do 0,52 proc. - największy w zestawieniu), który wyprzedził Polsat Sport (0,42 proc.; + 133,33 proc.).

Z kolei najwięcej stracił tutaj Canal+ Sport 2 - było to 27,27 proc. do 0,08 proc.

Michał Kurdupski