„Twój Styl” liderem sprzedaży w październiku. „Zwierciadło” z największym wzrostem

W październiku ub.r. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników luksusowych i shoppingowych uplasował się „Twój Styl”. Największym wzrostem pochwalić się mogło „Zwierciadło”, a na czele spadków znalazła się „Grazia” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Sprzedaż ogółem miesięcznika „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) w październiku 2017 roku wyniosła 234 499 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W porównaniu do października 2016 roku pismo to zanotowało spadek o 2,37 proc.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Oczko niżej uplasowała się „Pani” (Wydawnictwo Bauer), która awansowała z miejsca czwartego. Sprzedaż ogółem tego pisma w analizowanym miesiącu uplasowała się na poziomie 92 228 egz., po spadku o 0,90 proc.

Na trzecią pozycję - z szóstej - awansował magazyn „Zwierciadło” (Wydawnictwo Zwierciadło). Jego średnia sprzedaż ogółem w październiku ub.r. uplasowała się na poziomie 88 358 egz., po wzroście o 16,01 proc. - największym w zestawieniu.

Z kolei najwięcej - 76,73 proc. - straciła „Grazia” (Wydawnictwo Bauer), której wynik wyniósł 30 172 egz. W zestawieniu spadła ona z lokaty 2. na 14.

W październiku ub.r. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem sprzedaży ogółem (o 51,96 proc.) pochwalić się mogła „Pani”.

Największy spadek w tym ujęciu odnotował magazyn „Shape” (Marquard Media Polska) - było to 54,32 proc.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Michał Kurdupski