„Twój Styl” najchętniej czytanym magazynem w Polsce

W okresie od sierpnia 2012 roku do stycznia 2013 roku prawie wszystkie najpopularniejsze miesięczniki zanotowały spadki czytelnictwa, a liderem pozostał „Twój Styl”. Natomiast wśród dwumiesięczników najchętniej czytany był „Komputer Świat Twój Niezbędnik”.

okładka "Twój Styl"

Z najnowszej fali badania PBC obejmującej okres od sierpnia 2012 roku do grudnia 2013 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało w tym czasie 10,85 proc. czytelników, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było ich 12,50 proc.

Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła poradnikowa „Claudia” (G+J Polska) z wynikiem na poziomie 8,59 proc., która zanotowała spadek o 0,89 pkt. proc. Na podium były jeszcze wnętrzarskie „Cztery Kąty” (Agora SA), które w analizowanym okresie czytane były przez 7,93 proc. pytanych (spadek o 0,94 pkt. proc.).

Tuż za podium uplasował się popularnonaukowy „Focus” (G+J Polska) ze wskaźnikiem czytelnictwa wynoszącym 7,37 proc., czyli o 1,61 pkt. proc. niższym niż rok wcześniej.

Pierwszy tytuł, którego czytelnictwo poszło do góry, uplasował się dopiero na pozycji dziewiątej. Jest nim miesięcznik „Przyślij Przepis!” (Grupa Burda), czytany przez 5,78 proc. osób, czyli o 2 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej.

Wirtualnemedia.plsierpień 2012 – styczeń 2013sierpień 2011 – styczeń 2012
Miesięczniki PBC
TytułProcent respondentów
Twój Styl10,85%12,50%
Claudia8,59%9,48%
Cztery Kąty7,93%8,87%
Focus7,37%8,98%
Murator7,07%7,47%
Poradnik Domowy6,95%8,00%
Kobieta i Życie6,61%7,46%
Dobre Rady6,10%6,58%
Przyślij Przepis!5,78%3,78%
Przepisy Czytelników5,52%5,32%
Olivia5,37%7,09%
Świat Kobiety5,32%6,31%
Komputer Świat5,32%-
Mój Piękny Ogród5,05%6,06%
National Geographic4,86%5,74%
Avanti4,68%5,50%
Auto Moto Magazyn Zmotoryzowanych4,43%4,94%
Świat Wiedzy4,26%3,62%
Działkowiec3,78%5,06%
Pani3,71%4,06%
Glamour3,71%4,54%
Mamo To Ja3,48%4,27%
Świat Zdrowia3,19%-
CKM3,02%3,24%
CD Action2,90%3,38%
Joy2,78%3,29%
Cosmopolitan2,61%3,27%
Dom & Wnętrze2,51%2,96%
Moje Mieszkanie2,48%3,23%
Zwierciadło2,46%2,61%
PC Format2,35%2,99%
Elle2,21%2,51%
Focus Historia2,14%1,95%
Moje Gotowanie2,13%2,84%
Auto Motor i Sport2,04%2,40%
Playboy2,04%2,39%
Moda na Zdrowie2,03%2,12%
Uroda1,82%2,33%
Dobre Wnętrze1,78%1,83%
Auto Świat Poradnik1,78%1,70%
TopGear1,75%1,85%
Men's Health1,73%1,90%
M jak mieszkanie1,73%2,67%
Dziecko1,72%1,90%
Zdrowie1,72%2,35%
Świat Motocykli1,72%1,99%
PC World1,71%-
Charaktery1,67%1,73%
Ładny Dom1,67%1,88%
Twoje Dziecko1,65%1,93%
Logo1,65%1,95%
Przepis na Zdrowie1,58%-
National. Geographic. Traveler1,58%1,61%
Kuchnia1,50%2,00%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko1,38%1,77%
Chip1,35%1,51%
Magazyn Futbol1,32%1,65%
Wróżka1,30%1,56%
Na ścieżkach życia1,30%1,12%
Burda1,19%1,49%
Przepis na Ogród1,18%1,35%
Twój Maluszek1,16%1,69%
Forbes1,15%1,38%
Bravo Girl1,13%1,57%
Film1,12%1,62%
Majster1,07%1,11%
M jak Mama1,06%1,33%
Gotuj Krok po Kroku1,04%-
InStyle1,03%1,25%
Vita0,99%1,35%
21. wiek0,94%0,98%
Zbuduj Dom0,91%1,04%
Reader's Digest0,81%1,08%
Twist0,81%1,21%
Podróże0,72%0,66%
Weranda0,69%0,78%
Shape0,67%0,77%
Sukces0,60%0,66%
Hot Moda & Shopping0,59%0,77%
Architektura-Murator0,54%0,49%
Voyage0,53%0,80%
SENS Rozwój Zdrowie Piękno0,49% 
Żagle0,48%0,41%
Fun Club0,43%0,62%


Wśród dwumiesięczników najchętniej czytany pozostaje „Komputer Świat Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska). W okresie od sierpnia 2012 roku do stycznia 2013 roku jego czytanie zadeklarowało 2,05 proc. pytanych, czyli o 0,69 pkt. proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Wirtualnemedia.plsierpień 2012 – styczeń 2013sierpień 2011 – styczeń 2012
Dwumiesięczniki PBC
TytułProcent respondentów
Komputer Świat Twój Niezbędnik2,05%2,74%
Komputer Świat Gry1,47%1,73%
Auto Świat 4x41,35%2,07%
Sól i Pieprz0,83% 
Elle Decoration0,54%0,64%
Weranda Country0,38%0,29%
Witaj w Podróży (do 12.2011 Polska Wita)0,17%0,20%


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od sierpnia 2011 roku do stycznia 2012 roku na losowej próbie 24 245 przypadków i w okresie od sierpnia 2012 roku do stycznia 2013 roku na losowej próbie 23 608 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS -
Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

W styczniu 2013 roku nie były badane następujące tytuły: „21. Wiek”, „Charaktery”, „Film”, „Magazyn Futbol”, „Majster”, „Na ścieżkach życia”, „Reader's Digest”, „Sens”, „Świat Zdrowia” i „Zbuduj Dom”. Liczebność próby dla tych magazynów wyniosła 20 029.

pp