Uber wprowadza w aplikacji komunikator do kontaktów między pasażerem i kierowcą

Uber uruchamia w swojej aplikacji wewnętrzny komunikator, który ma przejąć bezpośrednie kontakty pomiędzy pasażerem a kierowcą realizującym  zlecenie. Według firmy taka forma jest prostsza i bezpieczniejsza od SMS-ów, nie wymaga też wymiany numerów telefonów pomiędzy kierowcą i pasażerem.

Uber postanowił wprowadzić do swojej aplikacji służącej do zamawiania kursów wewnętrzny komunikator przeznaczony do wymiany informacji pomiędzy osobą zamawiającą przewóz a realizującym go kierowcą.

Uber tłumaczy potrzebę wprowadzenia nowego narzędzia tym, że obecna metoda bezpośrednich kontaktów na linii kierowca - pasażer najczęściej za pomocą SMS-ów ma swoje wady. Np. w sytuacji gdy kierowca nie może znaleźć pasażera w konkretnym miejscu najczęściej wysyła wiadomość z odpowiednim pytaniem. Taki SMS może być jednak przeoczony i pozostać bez odpowiedzi, co często prowadzi do nieporozumień. Z kolei pisanie przez kierowcę SMS-ów w trakcie jazdy może zagrażać bezpieczeństwu jazdy.

Uber wyjaśnia, że zapowiedziany komunikator pozwoli pasażerowi m.in. na dokładne określenie swojego położenia w danym miejscu co ułatwi spotkanie z kierowcą. Ten drugi zaś nie będzie musiał odpowiadać tekstowo, wystarczy że wyśle określoną ikonę dostępną w bibliotece komunikatora.

Uber zapowiada że będzie dostarczał komunikator stopniowo wszystkich użytkownikom w ciągu nadchodzących tygodni. Na razie nie wiadomo kiedy opcja pojawi się w Polsce.

ps