UOKiK: przejęcie Multimedia Polska przez UPC Polska może ograniczyć konkurencję

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zdecydował o przedłużeniu postępowania w sprawie kupna Multimedia Polska przez UPC Polska. Według UOKiK-u istnieje uzasadnione prawdopodobieństwo, że fuzja firm może doprowadzić do istotnego ograniczenia konkurencji.

Kupno Multimedia Polska przez UPC Polska zostało ogłoszone w połowie października ub.r. Wartość transakcji ustalono na 760 mln dolarów, przy czym zgodę na nią musi wyrazić Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

W środę UOKiK poinformował, że przedłużył postępowanie w tej sprawie. - Analiza wniosku wykazała, że w wielu miejscowościach łączny udział UPC i Multimedia Polska przekracza 40 proc., od których prawo ochrony konkurencji domniemywa posiadanie pozycji dominującej. Istnieje zatem uzasadnione prawdopodobieństwo, że koncentracja może doprowadzić do istotnego ograniczenia konkurencji, dlatego postępowanie zostało przedłużone - uzasadnił Urząd.

Nie podano, na kiedy planowane jest zakończenie postępowania i ogłoszenie decyzji. - Wydanie postanowienia o przedłużeniu terminu zakończenia postępowania nie przesądza o rodzaju decyzji, jaka w przyszłości zostanie wydana - zaznacza UOKiK.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polaczenie-multimedia-polska-z-upc-znakiem-wspolczesnych-czasow-opinie ##

Na koniec września ub.r. UPC Polska miała 1,43 mln abonentów, o 14 tys. więcej niż rok wcześniej. Z usług telewizyjnych korzystało 1,21 tys. klientów, z internetowych - 1,09 mln, z telefonicznych - 631,9 tys., a łączna liczba jednostkowych usług (RGU) świadczonych przez firmę wyniosła 2,93 mln.

Z kolei Multimedia Polska na koniec września ub.r. miała 835 tys. abonentów, którym dostarczała łącznie 1,74 mln jednostkowych usług. W trzech kwartałach ub.r. firma osiągnęła 555 mln zł wpływów i 21,9 mln zł zysku netto.

 

tw