“Uważam Rze” wyżej od “Newsweeka” i “Wprost”

Większość tygodników opinii zanotowało w lutym br. wzrosty sprzedaży. Liderem pozostał “Gość Niedzielny”, a na pozycji trzeciej zadebiutował “Uważam Rze”. Najwięcej zyskała “GP”.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, wynika, że średnia sprzedaż ogółem “Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej “Gość Niedzielny”) w lutym br. wyniosła 146 088 egz. i była o 5,03 proc. wyższa niż w lutym 2010 roku.

Na drugiej lokacie w rankingu utrzymała się “Polityka” (“Polityka” Spółdzielnia Pracy), która zanotowała wzrost o 0,26 proc. i jej średnia sprzedaż ogółem wyniosła 134 662 egz.

Czytaj więcej: “Polityka” liderem, “Gazeta Polska” podwoiła sprzedaż

Trzecie miejsce zajął wprowadzony w lutym br. na rynek tygodnik ”Uważam Rze. Inaczej Pisane” (Presspublica). W pierwszym miesiącu ukazywania się zanotował on wynik na poziomie 114 133 egz. (więcej o pierwszych wynikach sprzedaży “Uważam Rze”).
 
Magazyn "Uważam Rze" zepchnął na czwartą pozycję z trzeciej tygodnik “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), mimo iż jego średnia sprzedaż ogółem wzrosła o 2,86 proc. i wyniosła 103 115 egz.

Czytaj więcej:  “Gość Niedzielny” liderem, Gazeta Polska do góry o 250 proc.

Największy wzrost w zestawieniu zanotowała - tak jak w poprzednich miesiącach - “Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie). Jej wynik w lutym br. poszedł do góry aż o 176,27 proc. w stosunku do lutego ub.r. i wyniósł 70 102 egz.

ZKDPluty
20112010
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpowsz. płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpowsz. płatne razemSprzedaż ogółem
Gość Niedzielny198 620146 088145 729196 114139 019138 747
Polityka190 000134 662134 662195 102134 314134 314
Uważam Rze inaczej pisane229 425114 137114 133---
Newsweek Polska167 408111 458103 115166 513106 574100 247
Wprost180 000116 09395 343161 06876 91372 068
Gazeta Polska134 47071 37470 10258 22825 56925 374
Przekrój81 25043 43837 62885 00046 10240 045
Przegląd61 50021 59921 59968 10022 66922 669
Tygodnik Powszechny39 14323 64217 74738 77521 76817 322
Przewodnik Katolicki40 00526 9433 22236 60726 7193 582


 Porównując dane z lutego br. do danych ze stycznia, widać, że prawie wszystkie tytuły zanotowały spadki sprzedaży poza “Tygodnikiem Powszechnym” (Tygodnik Powszechny), którego wynik poszedł do góry o 0,45 proc. Najwięcej (19,94 proc.) straciła “Gazeta Polska”.

ZKDP2011
lutystyczeń
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpowsz. płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpowsz. płatne razemSprzedaż ogółem
Gość Niedzielny198 620146 088145 729203 476147 579147 159
Polityka190 000134 662134 662196 469145 502145 500
Uważam Rze inaczej pisane229 425114 137114 133---
Newsweek Polska167 408111 458103 115170 917113 682107 618
Wprost180 000116 09395 343181 200120 62499 874
Gazeta Polska134 47071 37470 102136 69888 74887 564
Przekrój81 25043 43837 62885 00043 71237 902
Przegląd61 50021 59921 59960 00021 90621 906
Tygodnik Powszechny39 14323 64217 74737 98821 93417 668
Przewodnik Katolicki40 00526 9433 22240 00527 0623 228

 
Wśród tygodników z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej liderem w lutym br. był niezmiennie “Tygodnik Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś), którego sprzedaż ogółem wzrosła o 9,45 proc. i wyniosła 371 586 egz.

ZKDPluty
20112010
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpowsz. płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpowsz. płatne razemSprzedaż ogółem
Tygodnik Angora526 958371 586371 586493 667339 513339 513
Forum29 69816 31516 31530 13317 61017 610


Czytaj więcej:
  Antysemickie treści w “Angorze”? Zawiadomienie do prokuratury

ZKDP2011
lutystyczeń
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpowsz. płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpowsz. płatne razemSprzedaż ogółem
Tygodnik Angora526 958371 586371 586527 449366 964366 964
Forum29 69816 31516 31529 75016 62316 623

 


Uwaga! Prezentowane w tekście tego artykule dane opierają się na wskaźniku “sprzedaż ogółem” - jest to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie. W tabelce umieściliśmy też wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30 proc. ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi. 

Patryk Pallus