Vision Express musi zapłacić 195 tys. zł kary od UOKiK-u za reklamy promocji „3 w 1”

Sąd apelacyjny utrzymał wyrok Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nakładający na podstawie decyzji prezesa UOKiK-u 194,9 tys. zł kary za reklamy telewizyjne promocji „3 w 1”.

Reklama telewizyjna wspierająca promocję „3 w 1” była emitowana od lipca do listopada 2013 roku. W spocie padało stwierdzenie, że „teraz kupując okulary, dostajesz gratis jeszcze dwie pary”.

Tymczasem w ramach promocji zniżka przysługiwała tylko na kolejne okulary, a jej wysokość uzależniona była od wartości zakupionej już pary okularów.

Prezes UOKiK orzekł, że reklama wprowadzała klientów w błąd i nałożył na Vision Express karę wynoszącą 194 888 zł.

Firma odwołała się od tej decyzji do sądu apelacyjnego, który stwierdził, że prezes UOKiK-u uwzględnił okoliczności łagodzące i prawidłowo wyliczył wysokość kary. Tym samym decyzja się uprawomocniła.

tw