Reklama telewizyjna wspierająca promocję „3 w 1” była emitowana od lipca do listopada 2013 roku. W spocie padało stwierdzenie, że „teraz kupując okulary, dostajesz gratis jeszcze dwie pary”.
Tymczasem w ramach promocji zniżka przysługiwała tylko na kolejne okulary, a jej wysokość uzależniona była od wartości zakupionej już pary okularów.
Prezes UOKiK orzekł, że reklama wprowadzała klientów w błąd i nałożył na Vision Express karę wynoszącą 194 888 zł.
Firma odwołała się od tej decyzji do sądu apelacyjnego, który stwierdził, że prezes UOKiK-u uwzględnił okoliczności łagodzące i prawidłowo wyliczył wysokość kary. Tym samym decyzja się uprawomocniła.
tw
Link do strony artykułu: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/vision-express-musi-zaplacic-195-tys-zl-kary-od-uokik-u-za-reklamy-promocji-3-w-1