„Vogue Polska” nie zostanie zgłoszony do ZKDP, od piątego numeru zmniejszony nakład

Wydawca magazynu „Vogue Polska” (Visteria) nie ma w planach zgłoszenia tytułu do Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. W środę na rynku pojawi się na drugi numer miesięcznika w nakładzie 160 tys. egz. Z naszych nieoficjalnych informacji wynika także, że od piątego numeru nakład pisma zostanie zmniejszony do 115 tys.

„Vogue Polska” pojawił się na rynku 14 lutego, kosztuje 16,90 zł. Część nakładu rozeszła się już w przedsprzedaży internetowej. Pismo można również zamawiać w prenumeracie - kwartalna kosztuje 35 zł, roczna 125 zł, zaś dwuletnia - 245 zł. Wydawca nie podaje, czy jest to promocja, czy też ceny zostaną zachowane po starcie magazynu.
 
Jak udało nam się ustalić, tytuł nie zostanie w najbliższym czasie zgłoszony do Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, który udostępniania dane o nakładach i dystrybucji tytułów prasowych. Przedstawiciele pisma nie odpowiedzieli na pytania portalu Wirtualnemedia.pl o powody takiej decyzji.

Nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl dowiedział się, że do czwartego numeru zostanie utrzymany obecny nakład w wysokości 160 tys. egzemplarzy. Później zostanie zmniejszony do 115 tysięcy.

Redaktorem naczelnym „Vogue Polska” jest Filip Niedenthal, jego zastępcą Joanna Lorynowicz, a w roli editor at large występuje Małgorzata Bela. Zespół redakcyjny liczy kilkanaście osób. Wydawcą jest spółka Visteria założona przez Katarzynę Kulczyk. Pismo drukowane jest w krakowskiej Druk LSC Communications Europe. Za kolportaż, dystrybucję i e-commerce odpowiada Ringier Axel Springer Polska.

„Vogue Polska” wydawany jest na licencji Les Publications Condé Nast. W ciągu roku będzie ukazywać się 11 wydań magazynu (numer wakacyjny dostępny w lipcu i sierpniu). Cena reklamy na pojedynczej stronie wynosi do 149 800 zł, zaś na rozkładówce - 280 tys. zł.

jd