W I kw. 2017 r. spadły przychody i EBITDA PMPG Polskie Media. Spółka stawia na internet i wideo

PMPG Polskie Media w I kwartale 2017 roku odnotowały zysk netto w wysokości 1,4 mln zł i przychód na poziomie 11,8 mln zł - podała spółka w raporcie.

Michał M. Lisiecki / fot. Maksymilian Rigamonti

Zysk operacyjny wyniósł w I kw. br. 1,51 mln zł wobec 1,94 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 1,7 mln zł wobec 2,09 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 11,89 mln zł w I kw. 2017 r. wobec 14,71 mln zł rok wcześniej.

- Za niższe przychody odpowiada obniżenie wartości transakcji barterowych w stosunku do I kwartału poprzedniego roku o 2,8 mln zł. Przesunięcie w tym zakresie wynika ze strategii promocyjnej grupy - czytamy w raporcie.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2017 r. wyniósł 0,1 mln zł wobec 0,54 mln zł zysku rok wcześniej. Z kolei skonsolidowany zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł w I kw. br. 1,22 mln zł wobec 1,19 mln zł zysku rok wcześniej.

- Wynik potwierdza, że prowadzona polityka dyscypliny kosztowej przyniosła pożądane efekty. Przychody gotówkowe pozostały na stabilnym poziomie ponad 7 mln zł. Zmiana w strukturze przychodów to wynik ograniczenia transakcji barterowych związany zarówno z większą dyscypliną w zakresie tych transakcji, jak i harmonogramem naszych działań promocyjnych - komentuje Michał M. Lisiecki, prezes zarządu PMPG Polskie Media.

Zdaniem prezesa, na wyniki pierwszych trzech miesięcy wpływa sezonowość rynku reklamy prasowej. - Aby ograniczyć wpływ czynników sezonowych w przyszłości, PMPG organizuje obecnie swoje portfolio tak, aby przychody z innych rodzajów działalności miały równoważący wpływ na wyniki - czytamy w raporcie.

WYBRANE DANE FINANSOWE
GRUPY KAPITAŁOWEJ PMPG POLSKIE MEDIA

OKRES
3 MIESIĘCY ZAKOŃCZONY 31.03.2017

(TYS. ZŁ)

OKRES
12 MIESIĘCY ZAKOŃCZONY

31.03.2016

(TYS. ZŁ)

PRZYCHODY ZE SPRZEDAŻY

11 890

14 707

ZYSK BRUTTO ZE SPRZEDAŻY

7 080

7 783

EBITDA

1 703

2 094

ZYSK NETTO

1 408

1 322

Priorytetem działań jest teraz rozwój segmentu internetowego. Spółka informuje, że planuje wdrożyć kontent wideo w swoich serwisach informacyjnych: Wprost.pl i DoRzeczy.pl. Nad wdrożeniem tego projektu pracuje Sławomir Cedzyński, były redaktor naczelny serwisów informacyjnych Grupy Wirtualna Polska.

Głównym aktywem Grupy PMPG Polskie Media pozostaje tygodnik „Wprost”, który wraz z tygodnikiem „Do Rzeczy” odpowiadają za blisko 80 proc. przychodów Grupy. Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że sprzedaż tego pierwszego tygodnika w I kwartale 2017 roku spadła o 32,27 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego i kształtowała się na poziomie 19 240 średniej sprzedaży (największy spadek wśród tygodników opinii). „Do Rzeczy” notowało sprzedaż w tym czasie na poziomie 46 409 egz. (spadek o 21,32 proc. w stosunku do pierwszego kwartału 2016 roku).

jk