Wawel z nową strategią, stawia na naturalne składniki. „Gruntowna zmiana komunikacji i produktów”

Od połowy września producent słodyczy Wawel prowadzi rebranding wszystkich swoich marek, pod hasłem „Czujesz się dobrze, czynisz dobrze”. W rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Tadeusz Czarniecki, dyrektor marketingu Wawel, opowiada o pracach nad nową strategią i komunikacją submarek.

W połowie września rozpoczęła się kampania reklamowa, prezentująca nową platformę komunikacyjną submarek Wawel „Czujesz się dobrze, czynisz dobrze” i rebranding produktów. W pierwszej odsłonie promowano marki Fresh& Fruity i Mieszankę Krakowską, w drugiej zaś słodycze Malaga, Tiki-Taki i Kasztanki.

Gruntowna zmiana komunikacji

Tadeusz Czarniecki, dyrektor marketingu firmy Wawel, w rozmowie z naszym portalem tłumaczy, że prace nad nad nową strategią firmy trwały ponad rok i objęły przede wszystkim składy produktów.

- Zmiana jest gruntowna, dotyczy nie tylko obszaru komunikacji, ale i samych produktów. Nad wypracowaniem nowej strategii pracowaliśmy rok. Zaczęliśmy od przeglądu receptur naszych produktów, bo to produkt stanowi podstawę strategii. Maksymalnie uprościliśmy składy, pozbyliśmy się składników, które mogą budzić wątpliwości konsumentów, czy są w danym wyrobie zbędne, jak barwniki, sztuczne aromaty czy emulgator E 476, sukcesywnie eliminujemy olej palmowy, stawiamy na wysokiej jakości ziarno kakaowe, lecytynę z certyfikowanych ziaren soi (bez GMO) i zwiększamy zawartość surowców, które w konkretnym produkcie są pożądane. W ramach projektu „Dobre Składniki”, stawiamy tylko na naturalne, najwyższej jakości surowce - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Tadeusz Czarniecki.

Dodatkowo, celem nowej strategii jest uspójnienie komunikacji wszystkich marek wchodzących w skład brandu Wawel. Do tej pory, klienci nie kojarzyli z tym producentem niektórych subbrandów.

- Najbardziej zależało nam na znalezieniu wspólnego mianownika dla komunikacji wszystkich produktów. Do tej pory Wawel był znany z różnych kampanii, które nie miały wspólnego mianownika, który skutecznie łączyłby wizerunki poszczególnych marek. Stworzyliśmy jeden parasol komunikacyjny dla wszystkich marek z portfolio. Kampania, która rozpoczyna szeroko idące zmiany nosi nazwę „Dobre Wiadomości”. To hasło odzwierciedla naszą ideę kreatywną, którą jest kreowanie pozytywnych przekazów i wprawianie w dobry nastrój, oczywiście za pomocą naszych słodyczy - mówi Tadeusz Czarniecki.

Kampanii towarzyszy kolejna odsłona akcji CSR-owej Wawel „Serce Rośnie”, w ramach której część kwoty za zakupione produkty konsumenci mogą przeznaczyć na cele charytatywne.

- W akcji ponownie mamy pięć organizacji pożytku publicznego oraz ich liderów. Na ich konta konsumenci mogą przekazać kwoty widoczne na opakowaniach, np. 1 zł z tabliczki czekolady czy 5 zł z bombonierki z czekoladkami. Dzięki temu, kupując nasze produkty, konsumenci mogą wspomóc wybraną organizację - tłumaczy Czarniecki.

Za koncepcję i realizację kampanii „Czujesz się dobrze, czynisz dobrze” odpowiadają Schulz brand friendly, Lemon Film Studio, Garden of Words Group i Mets.

jd