„Wiadomości” najchętniej oglądane na Podlasiu, a „Fakty” - na Śląsku

„Wiadomości” TVP1 najchętniej są oglądany na Podlasiu, a "Fakty" TVN najlepsze wyniki osiągają na Śląsku - wynika z analizy agencji mediowej MEC.

Średni udział w rynku telewizyjnym „Wiadomości” TVP1 w pierwszym półroczu wśród widzów w grupie wiekowej 18+ wyniósł 19,90 proc. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej zmniejszył się on o 11,56 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez dom mediowy MEC.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ogladalnosc-programow-informacyjnych-i-polrocze-2017 ##

Wyższy udział zanotowały konkurencyjne „Fakty” TVN, których wynik w analizowanym okresie wyniósł 23,40 proc. Dziennik ten zanotował mniejszą stratę od serwisu Telewizji Polskiej. Wyniosła ona 4,10 proc.

MEC przeanalizował dane oglądalności obu serwisów w rozbiciu na województwa. Wynika z nich, że oba dzienniki w zależności od regionu cechują się dużymi dysproporcjami udziałów w rynku telewizyjnym.

„Wiadomości” telewizyjnej Jedynki najwyższe udziały notują w województwie podlaskim (w pierwszym półroczu br. SHR% w grupie 18+ wyniósł 31,7 proc.), podkarpackim (30,3 proc.) i lubelskim (28,5 proc.). Dziennik TVP1 najsłabiej wypada w woj. wielkopolskim (14,6 proc.), łódzkim (14,7 proc.) i śląskim (15 proc.).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/telewizja-polska-bada-ogladalnosc-wsrod-klientow-netii-kurski-wyniki-szokujaco-inne-panel-nielsena-jak-yeti ##

Z kolei „Fakty” TVN najlepiej wypadają w tym regionach, w których źle radzą sobie „Wiadomości”. Dziennik ten najwyższy udział w pierwszym półroczu miał właśnie w województwie śląskim (28,1 proc.) i łódzkim (27 proc.). Serwis Telewizji TVN dobrze wypadł również w Małopolsce (26,3 proc.). Najgorszy wynik „Fakty” zanotowały w województwie lubuskim (15,8 proc.), lubelskim (18 proc.) i warmińsko-mazurskim (20,4 proc.).

Czołowy dziennik TVP w pierwszej połowie br. w 12 województwach zanotował spadki udziałów (największy nastąpił w Wielkopolsce - było to 31 proc.), a w 4 - wzrosty (największy na Lubelszczyźnie - 18 proc.).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/44-proc-polskich-telewidzow-chce-samodzielnie-wybierac-platne-kanaly ##

Dla porównania serwis TVN stracił w 11 województwach (najbardziej na Lubelszczyźnie - 24 proc.), w jednym regionie miał taki sam wynik, a w 4 województwach nastąpił wzrost (Podlasie - 32 proc.).

Michał Kurdupski