Zdecydowana większość Polaków docenia pozytywny wpływ sponsoringu na rodzimy sport

W ciągu ostatniej dekady o 19 punktów procentowych wzrósł odsetek osób, które twierdzą, że sponsoring ma pozytywny wpływ na rozwój polskiego sportu. Coraz więcej Polaków docenia także zaangażowanie komercyjnych firm w promocję sportu - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

W tym roku 83 proc. badanych przyznało, że sponsoring ma pozytywny wpływ na rozwój polskiego sportu. 10 lat temu odsetek ten wynosił 62 proc – o 19 p. proc. mniej.

 

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/robert-lewandowski-w-reklamie-coca-coli-zero-sluszny-wybor-marketera-czy-marketingowa-rysa-na-wizerunku-sportowca-opinie ##

Respondenci też przyznają, że fakt sponsorowania sportu przez różne firmy wpływa na to, jak je oceniają. W porównaniu z badaniem przeprowadzonym 10 lat temu, więcej osób korzystnie postrzega sponsorów. W roku 2007 było to 42 proc., dekadę później - 53 proc.

Tylko o 5 p. proc wzrósł odsetek respondentów deklarujących, że chętniej korzystają z produktów i usług firm zaangażowanych w sponsoring sportu. W tym roku z tym stwierdzeniem zgodziło się 27 proc. badanych, podczas gdy 10 lat temu – 23 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/top-50-sportowcow-w-polsce-adam-malysz-robert-lewandowski ##

- Polscy konsumenci coraz lepiej rozumieją ideę sponsoringu. O ile kiedyś wielu z nich postrzegało sponsoring tylko w kategoriach promocyjnych i reklamowych, o tyle obecnie w większym stopniu dostrzegają niewątpliwie pozytywny wpływ sponsoringu na rozwój sportu. Główną zasadą sponsoringu jest czerpanie korzyści zarówno przez sponsora jak i sponsorowanego. W przypadku sponsoringu sportowego niewątpliwymi beneficjentami są również kibice, którzy dzięki temu mogą śledzić rozgrywki na coraz wyższym poziomie i w coraz lepszych warunkach – komentuje dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

Sponsoring Monitor to kompleksowe badanie na temat sponsoringu w sporcie i kulturze w Polsce. Realizowane przez ARC Rynek i Opinia od kilkunastu lat, pozwala na obserwowanie trendów w powyższych obszarach. W drugiej fali badania w 2017 roku zastosowano mix metod ilościowych - wywiadów telefonicznych (CATI) oraz internetowych (CAWI) z wykorzystaniem ogólnopolskiego panelu ARC Rynek i Opinia - epanel.pl. Zrealizowanych zostało łącznie N=1710 wywiadów metodą CATI oraz CAWI. Struktura próby w obu badaniach odzwierciedla strukturę populacji Polski wg płci, wieku, województwa, wielkości miejscowości zamieszkania oraz wykształcenia. W informacji wykorzystano również dane z badania Sponsoring Monitor za 2007 rok.

jd