WPP łączy domy mediowe MEC i Maxus w Wavemaker

Koncern marketingowy WPP ogłosił międzynarodową fuzję swoich domów mediowych MEC i Maxus (należących do struktury GroupM). Razem będą działały jako Wavemaker, a globalnym szefem został Tim Castree. Fuzja dotyczy 90 krajów, m.in. Polski.

Fuzja MEC i Maxusa ma przynieść zmaksymalizowanie ich potencjału w obszarach kluczowych dla reklamodawców. - Naszym celem jest dostarczenie marketerom rozwiązań wspierających transformację i wzrost ich biznesu m.in. dzięki dogłębnemu zrozumieniu ścieżki zakupowej oraz możliwości zintegrowania danych z niej płynących z rozwiązaniami technologicznymi GroupM - zapowiada Tim Castree, globalny CEO w MEC i Wavemaker.

Wavemaker będzie prowadził działalność w 90 krajach i zatrudniać łącznie ponad 8,5 tys. pracowników, w tym 2,9 tys. specjalizujących się w komunikacji digitalowej, ponad 750 specjalistów od treści, ponad 400 - od zarządzania danymi, a ponad 200 - od technologii. Firma będzie miała 130 biur, a jej roczne obroty są szacowane na 38 mld dolarów. Jej udział w rynku agencji mediowych według danych RECMA z 2015 roku wyniósłby 17 proc.

Globalnymi klientami nowej struktury są m.in. L’Oreal, Vodafone, Marriott, Colgate-Palmolive, Paramount.

Zakończenie procesu łączenia MEC i Maxusa oraz wprowadzania marki Wavemaker jest planowane na styczeń 2018 roku.

W Polsce fuzja MEC i Maxusa nastąpi w styczniu 2018 roku. Informacje o nowej strukturze zarządczej mają zostać podane w najbliższych dniach.

tw