Rośnie optymizm konsumentów i wskaźnik klimatu gospodarczego

W styczniu i lutym 2018 roku nastroje społeczne Polaków, podobnie jak w końcówce ubiegłego roku, ciągle utrzymywały się na wysokim poziomie. W lutowym pomiarze wskaźniki optymizmu konsumentów i klimatu gospodarczego wzrosły o ponad 2 pkt w stosunku do stycznia - wynika z badania Ipsos.

O ponad 2 pkt wzrosły w porównaniu do stycznia niemal wszystkie lutowe wskaźniki - optymizmu konsumentów o 2,37 pkt, klimatu gospodarczego o 2,06 pkt, a skłonności do zakupów o 2,58 pkt. - Polacy bardzo dobrze oceniają stan polskiej gospodarki i sytuacji materialnej własnych gospodarstw domowych. Wydarzenia polityczne nie mają tu większego wpływu - czytamy w komunikacie Ipsos. Zdaniem analityków z tego ośrodka, poprawa optymizmu i klimatu gospodarczego wynika częściowo z dobrego odbioru społecznego zmian w rządzie.

Wskaźnik Optymizmu Konsumentów Ipsos może przybierać wartości z przedziału od 0 do 200 punktów. Ostatni pomiar oparty jest na wynikach badania przeprowadzonego między 8 – 13 lutego 2018 roku na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1000 Polaków, którzy ukończyli 15 lat.

jd