Wszystkie tygodniki lokalne ze spadkiem sprzedaży w I kwartale. „Tygodnik Zamojski” najchętniej kupowany

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników lokalnych w pierwszym kwartale br. był „Tygodnik Zamojski”. Wszystkie pisma zanotowały spadki sprzedaży, a zdecydowanie najwięcej stracił „Tygodnik Człuchowski”.

okładka "Tygodnika Zamojskiego"

Średnia sprzedaż ogółem liderującego „Tygodnika Zamojskiego” (Wydawnictwo Zamojskie) w pierwszym kwartale 2017 roku wyniosła 20 607 egz., po spadku względem analogicznego okresu 2016 roku o 6,88 proc. - wynika z rankingu, opracowanego przez portal Wirtualnemedia.pl na podstawie danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Na drugiej lokacie uplasował się „Tygodnik Siedlecki - Magazyn” (Wydawnicza Spółdzielnia Pracy Stopka), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 11,01 proc. do poziomu 15 646 egz.

Podium zamyka „Tygodnik Podhalański” (Zakopiańskie Towarzystwo Gospodarcze). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 12 756 egz., po spadku o 7,30 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tylko-tygodnik-powszechny-ze-wzrostem-sprzedazy-w-i-kwartale-wprost-o-32-proc-w-dol ##

Największy spadek średniej sprzedaży zanotował „Tygodnik Człuchowski” (Magraf) - było to 41,10 proc. do poziomu 1 506 egz. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca 16. na 19. - ostatnie.

W marcu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników lokalnych również był „Tygodnik Zamojski”, którego wynik względem marca 2016 roku zmniejszył się o 6,47 proc. do poziomu 20 272 egz. Na pozycji drugiej znalazł się „Tygodnik Siedlecki - Magazyn” (15 520 egz.; spadek o 10,22 proc.), a na trzecim - „Tygodnik Podhalański” (12 341 egz., w dół o 5,69 proc.).

Jedynym wzrostem (o 2,68 proc. do 8 322 egz.) pochwalić się mógł tutaj „Obserwator Lokalny” (Agencja Wydawnicza „Agard”). Również i w tym ujęciu najwięcej stracił „Tygodnik Człuchowski” - było to 39,15 proc. do 1 520 egz.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/po-zmianie-formatu-rosnie-sprzedaz-gazety-polskiej-ostro-w-dol-wprost-do-rzeczy-i-newsweek ##

W zestawieniu ujęto tylko te tygodniki lokalne, które zostały zgłoszone do ZKDP.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

 

 

Michał Kurdupski