Interia.pl zwiększa przewagą nad Gazeta.pl, a Onet nad Wirtualną Polską (wyniki Gemius/PBI z lutego)

W lutym br. Grupa Interia.pl jako jedyny z największych wydawców osiągnęła wzrost zasięgu i zwiększyła przewagę nad Grupą Gazeta.pl. Nieznacznie wzrosła też przewaga Grupy Onet-RASP nad Grupą Wirtualna Polska. Liderem niezmiennie jest Grupa Google przed Facebookiem.

Według badania Gemius/PBI w zeszłym miesiącu strony i aplikacje Grupy Google odwiedziło 26,34 mln realnych użytkowników (95,6 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali 8,41 mld odsłon. W skali miesiąca zanotowały spadek zasięgu o 0,4 pkt proc.

Jeszcze większe spadki zasięgu zanotowały kolejni wydawcy w zestawieniu: Facebook - o 0,6 pkt proc., Grupa Onet-RASP - o 1,2 pkt proc., Grupa Wirtualna Polska - o 1,4 pkt proc., a YouTube - o 2,3 pkt proc.

Za to zasięg stron i aplikacji Grupy Interia.pl wzrósł o 1,8 pkt proc., co przy spadku zasięgu Grupy Gazeta.pl o 2,1 pkt proc. sprawiło, że wzrosła różnica między tymi wydawcami.

Według badania Gemius/PBI liczba internautów w Polsce w lutym br. wyniosła 27,5 mln, z czego 23,5 mln korzystało z sieci na komputerach, a 20,5 mln na smartfonach i tabletach.

Google.pl zanotował 25,93 mln realnych użytkowników i 7,49 mln odsłon, a Google.com - 18,58 mln użytkowników i 785,2 mln odsłon.

Google.pl i Facebook zanotowały niewielkie spadki zasięgu w skali miesiąca, natomiast YouTube stracił 2,3 pkt proc., Allegro.pl - 1,6 pkt proc., a WP.pl - o 1,3 pkt proc.

Za to Interia.pl zyskała 2,6 pkt proc. zasięgu.

Tylko na komputerach strony i aplikacje Grupy Google miały 22,71 mln realnych użytkowników i 5,56 mld odsłon, a Facebook - 18,59 mln użytkowników i 2,07 mld odsłon.

Grupa Wirtualna Polska zanotowała spadek zasięgu o 1,6 pkt proc., Grupa Onet-RASP - o 1,4 pkt proc., a Grupa Gazeta.pl - o 2,2 pkt proc., natomiast Grupa Interia.pl - wzrost o 2,4 pkt proc. Niewielki wzrost (o 0,02 pkt proc.) osiągnęły też Grupa Google i Grupa TVN.


Google.pl mając o 3,9 mln realnych użytkowników więcej niż Facebook zanotowało ponad dwa razy więcej odsłon (4,91 mld wobec 2,07 mld) od niego.

Z kolei Onet.pl miał zdecydowanie więcej użytkowników niż WP.pl (13,25 mln wobec 11,12 mln), ale mniej odsłon (1,26 mld wobec 1,38 mld).

W internecie mobilnym Grupa Onet-RASP wyprzedziła Facebooka pod względem liczby realnych użytkowników (13,96 mln wobec 13,52 mln), ale nadal notuje ponad dwa razy mniej odsłon (w zeszłym miesiącu było to 1,22 mld wobec 2,48 mld).

Wzrosty zasięgu w skali miesiąca osiągnęły jedynie Grupa Interia.pl, Grupa Ceneo.pl i Filmweb.

Portal Interia.pl zyskał w skali miesiąca 1,2 pkt proc. zasięgu, dzięki czemu wyprzedził OLX.pl i YouTube’a, które zanotowały spadki.

Liderujące Google.pl miało 16,64 mln użytkowników i 2,58 mld odsłon, a zajmujący drugie miejsce Facebook - 13,52 mln użytkowników i 2,48 mld odsłon.

Z aplikacji Google skorzystało w zeszłym miesiącu 14,4 mln realnych użytkowników, co dało 52,4 proc. zasięgu (o 0,8 pkt proc. mniej niż rok wcześniej).

Zasięg aplikacji YouTube’a zmalał w skali miesiąca o 2,1 pkt proc., natomiast Gmaila - wzrósł o 1,5 pkt proc., a Dysku Google - o 1,3 pkt proc.

Liczebność próby: N=138 837. Grupa objęta badaniem 7-75 lat. Do badania wykorzystano dane o strukturze internautów pochodzące z badania NetTrack Millward Brown z III kwartału 2016r. i badania Maluchy z 2016 r.


tw