YouTube, Google i Ceneo mocno w górę, Instagram i Snapchat w dół (Gemius/PBI z października)

W październiku prawie wszystkie czołowe serwisy i wydawcy internetowy osiągnęli wzrosty odwiedzalności w skali miesiąca. Najwięcej zyskały YouTube, Google.com. i Ceneo. Spadki zanotowały natomiast aplikacje mobilne Mapy, Muzyka Google Play, Instagram i Snapchat.

Według badania Gemius/PBI w minionym miesiącu strony i aplikacje internetowe Grupy Google odwiedziło 26,42 mln realnych użytkowników (czyli 96,2 proc. wszystkich polskich internautów), o 613,4 tys. więcej niż we wrześniu. Wykonali oni 7,42 mln odsłon, więcej niż zanotowały zajmujące dwie kolejne pozycje Facebook i Grupa Onet-RASP.

Facebook, Grupa Onet-RASP i Grupa Wirtualna Polska zanotowały po 21-22,5 mln użytkowników i 3-3,8 mld odsłon. Pierwszy wydawca zyskał w skali miesiąca 864,1 tys. użytkowników, drugi - 601 tys., a trzeci - 742,6 tys.

Jeszcze większe wzrosty osiągnęły Grupa Ceneo.pl (o 1,12 mln użytkowników) i YouTube (o 1,09 mln). Po ponad 900 tys. odwiedzających zyskały też Grupa Interia.pl, Grupa Polska Press, Wikipedia, Grupa TVN, CDA.pl i Filmweb.

W badaniu Gemius/PBI łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 27,5 mln, w tym 24 mln korzystających z sieci na komputerach osobistych i laptopach, a 21,3 mln - na smartfonach i tabletach.

Google.pl zanotowało w październiku 25,93 mln użytkowników (461,1 tys. więcej niż we wrześniu) i 6,49 mld odsłon, a Google.com - 19,98 mln użytkowników (po wzroście o 1,31 mln w skali miesiąca) i 812,6 mln odsłon.

Po ponad milion odwiedzających zyskały też YouTube (wzrost o 1,09 mln do 20,42 mln) i Ceneo.pl (o 1,12 mln do 10,26 mln).

WP.pl miała 14,8 mln użytkowników i 2,43 mld odsłon, Allegro.pl - 16,39 mln użytkowników i 1,51 mld odsłon, a Onet.pl - 17,3 mln użytkowników i 1,82 mld odsłon.

Tylko na komputerach Grupa Google zanotowała wzrost liczby odsłon o 566,6 tys. do 23,3 mln oraz 5,12 mld odsłon. YouTube zyskał w skali miesiąca 919,9 tys. odwiedzających, Grupa Interia.pl - 971,5 tys., Grupa Polska Press - 916,9 tys., natomiast Mozilla.org - aż 2,85 mln.


Google.pl miał na komputerach 23 mln użytkowników (o 551,3 tys. więcej niż we wrześniu) i 4,52 mld odsłon. Google.com zanotował o 1,06 mln odwiedzających więcej niż miesiąc wcześniej, a Blogspot.com - o 1 mln więcej.

Onet.pl przy 13,43 mln użytkowników miał 1,17 mld odsłon, a WP.pl - przy 11,05 mln użytkowników 1,78 mld odsłon.

Na smartfonach i tabletach Grupa Google zanotowała w zeszłym miesiącu 18,39 mln użytkowników (o 447,8 tys. więcej niż miesiąc wcześniej) i 2,3 mld odsłon, Grupa Onet-RASP - 14,3 mln użytkowników (po wzroście o 470,9 tys. w skali miesiąca) i 1,48 mld odsłon, a Grupa Wirtualna Polska - 14,05 mln użytkowników (557,7 tys. więcej niż we wrześniu) i 1,16 mld odsłon.

Facebook zyskał w skali miesiąca 970,3 tys. użytkowników, Grupa TVN - 766,8 tys., YouTube - 672 tys., a Grupa Ceneo.pl - 689 tys.

Google.pl jako jedyna witryna zanotowała w mobile’u spadek liczby użytkowników - o 220,4 tys. do 16,79 mln. Miała przy tym 1,96 mld odsłon.

Facebook zanotował 13,06 mln użytkowników i 1,62 mld odsłon, a Google.com - 12,36 mln użytkowników (1,18 mln więcej niż miesiąc wcześniej) i 275,2 mln odsłon.

Ceneo.pl zyskało w skali miesiąca 701,3 tys. odwiedzających, YouTube - 672 tys., a Wikipedia - 617,8 tys.

Z aplikacji mobilnej Google skorzystało w zeszłym miesiącu 14,96 mln internautów, o 1,03 mln więcej niż we wrześniu. YouTube zyskał w skali miesiąca 726,1 tys. użytkowników, Dysk Google - 916,9 tys., OLX.pl - 646,5 tys., a Rossmann PL - 648,1 tys.

Za to aplikacja Mapy w porównaniu z wrześniem straciła 706,5 tys. użytkowników, Muzyka Google Play - 611 tys., Snapchat - 330,5 tys., a Instagram - 204,7 tys.

Liczebność próby: N=144 419. Grupa objęta badaniem 7-75 lat. Do badania wykorzystano dane o strukturze internautów pochodzące z badania NetTrack Millward Brown z II kwartału 2017 r. i badania Maluchy z 2016 r.


tw