Zamiar wygaszenia opcji płatnych kanałów z treściami od nadawców Google zapowiedział na swoim blogu zaznaczając, że znikną one z końcem grudnia br.
Możliwość otwierania płatnych kanałów nadawcy i twórcy otrzymali w 2013 r. Dzięki nim mogli zamieszczać na YouTube ekskluzywne treści, do których dostęp był możliwy jedynie po opłaceniu miesięcznej subskrypcji. W konsekwencji w serwisie pojawiły się m.in. płatne kanały National Geographic czy „Ulicy sezamkowej”.
Google przyznaje, że płatne kanały nigdy nie osiągnęły zadowalającej popularności, zarówno wśród twórców i nadawców, jak i użytkowników serwisu. W tej sytuacji podjęto decyzję o ich wygaszeniu.
Według zapowiedzi nadawcy w obliczu likwidacji płatnych kanałów będą mieli 2 możliwości: albo udostępnić za darmo schowane dotąd za subskrypcją treści, albo usunąć je na stałe z YouTube’a.
Google zaznacza że zapowiedziana decyzja nie dotknie w żaden sposób dostępnej na razie tylko w USA platformy YouTube Red, na której zamieszczane są oryginalne materiały przygotowane specjalnie dla użytkowników serwisu bez konieczności oglądania reklam.
ps
Link do strony artykułu: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/youtube-konczy-z-platnymi-kanalami-od-wydawcow-z-powodu-ich-malej-popularnosci