YouTube zmienia logo i wprowadza nowe funkcje w aplikacji mobilnej

Serwis YouTube zapowiedział wprowadzenie nowego logo identyfikującego platformę, jednym z powodów jest lepsze dopasowanie go do smartfonów. Ponadto w mobilnej wersji platformy pojawiły się nowości w postaci obsługi funkcji za pomocą gestów, możliwość odtwarzania filmów nagranych pionowo oraz zwalniania i przyspieszania tempa projekcji wideo.

Pierwszą z nowości jest odświeżona identyfikacja wizualna YouTube’a wraz ze zmienionym logo serwisu. Jak podkreśla Neal Mohan, chief product officer w YouTube jest to pierwsza tak znacząca zmiana znaku graficznego od powstania platformy 12 lat temu.

Zmienione logo jest bardziej poziome w kształcie, a czarny napis identyfikujący serwis został umieszczony obok dobrze znanej użytkownikom YT ikony oznaczającej start w odtwarzaniu wideo. Mohan wyjaśnia, że nowy znak lepiej odzwierciedla obecny charakter YT, który nie jest już wyłącznie zwykłą stroną do oglądania filmów, ale całym ekosystemem obecnym na wielu platformach sprzętowych. Przedstawione logo ma być także wygodniejsze w użyciu, bowiem zdaniem Mohana w przypadku braku miejsca na małych ekranach przenośnych wystarczy zastosować samą ikonę by odbiorca zidentyfikował markę z którą ma do czynienia.

Nowe logo ma się pojawiać stopniowo we wszystkich wersjach YT i kolejnych przeglądarkach w nadchodzących tygodniach.

Poza zmianą logo YouTube dodał w aplikacji mobilnej kilka nowych opcji. Wśród nich jest funkcja oglądania filmów nagranych pionowo, a także lepsza obsługa aplikacji za pomocą gestów. Poza tym pojawiła się opcja pozwalająca na oglądanie materiałów w zwolnionym lub przyspieszonym tempie, co dotąd możliwe było jedynie w desktopowej wersji YouTube.

ps