Alkohol najczęściej kupowany przez Polaków na własny użytek to piwo – kupuje je 3/4 badanych. Kolejne najpopularniejsze alkohole to wino (42%) oraz wódka biała (36%).
Wśród kobiet regularnie kupujących alkohol dominuje zakup wina. W przypadku mężczyzn najbardziej popularnym alkoholem jest piwo, ale też wódki białe, whisky i inne mocne trunki, m.in. koniak, gin i brandy.
Mimo iż piwo jest najbardziej popularnym alkoholem wśród mężczyzn, niezależnie od wieku, to mężczyźni po 45. roku życia, częściej niż młodsi, kupują również mocniejsze alkohole.
Kupując alkohol na prezent, ponad 1/3 Polaków najczęściej wybiera wina, 23% - whisky, a 15% - wódki białe. Co dziesiąty Polak deklaruje, że nie kupuje alkoholu na prezent, a jedynie dla siebie.
Nieco ponad połowa Polaków wybierając napoje procentowe kieruje się bieżącą potrzebą. 1/5 kupujących alkohol sięga tylko po ulubioną markę, a 15% kupuje alkohol, gdy jest on w promocyjnej bądź atrakcyjnej cenie. Tylko co dziesiąty kupujący alkohol deklaruje, że jest otwarty na nowe, nieznane produkty i w związku z tym chętnie je nabywa.
Według większości respondentów kupujących alkohol (64%), stoiska alkoholowe powinny oferować jak najwięcej różnych produktów, w tym również regionalne.
Badanie zostało przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia w dniach 4-14 listopada 2016 r., metodą CAWI (ankiety online na epanel.pl), na reprezentatywnej (płeć, wiek, wielkość miejscowości zamieszkania i region) próbie Polaków, N=1008.
km
Link do strony artykułu: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/z-alkoholi-na-wlasny-uzytek-najczesciej-kupujemy-piwo-na-prezent-wino-infografika