Z alkoholi na własny użytek najczęściej kupujemy piwo, na prezent - wino (infografika)

3 na 4 pełnoletnich Polaków kupując alkohol na własny użytek wybiera piwo. Po alkohol sięga 8 na 10 z nas, a tylko co piąty Polak deklaruje, że w ogóle nie kupuje napojów procentowych - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Alkohol najczęściej kupowany przez Polaków na własny użytek to piwo – kupuje je 3/4 badanych. Kolejne najpopularniejsze alkohole to wino (42%) oraz wódka biała (36%).

Wśród kobiet regularnie kupujących alkohol dominuje zakup wina. W przypadku mężczyzn najbardziej popularnym alkoholem jest piwo, ale też wódki białe, whisky i inne mocne trunki, m.in. koniak, gin i brandy.

Mimo iż piwo jest najbardziej popularnym alkoholem wśród mężczyzn, niezależnie od wieku, to mężczyźni po 45. roku życia, częściej niż młodsi, kupują również mocniejsze alkohole.

Kupując alkohol na prezent, ponad 1/3 Polaków najczęściej wybiera wina, 23% - whisky, a 15% - wódki białe. Co dziesiąty Polak deklaruje, że nie kupuje alkoholu na prezent, a jedynie dla siebie.

Nieco ponad połowa Polaków wybierając napoje procentowe kieruje się bieżącą potrzebą. 1/5 kupujących alkohol sięga tylko po ulubioną markę, a 15% kupuje alkohol, gdy jest on w promocyjnej bądź atrakcyjnej cenie. Tylko co dziesiąty kupujący alkohol deklaruje, że jest otwarty na nowe, nieznane produkty i w związku z tym chętnie je nabywa.

Według większości respondentów kupujących alkohol (64%), stoiska alkoholowe powinny oferować jak najwięcej różnych produktów, w tym również regionalne.

Badanie zostało przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia w dniach 4-14 listopada 2016 r., metodą CAWI (ankiety online na epanel.pl), na reprezentatywnej (płeć, wiek, wielkość miejscowości zamieszkania i region) próbie Polaków, N=1008.

km