Do niedzielnych wizyt w galeriach handlowych przyznaje się 31% respondentów, czyli ok. 10 mln Polaków. Ok. 30% z nich swój niedzielny spacer po centrum handlowym wieńczy zakupami.
W niedziele znacznie wzrasta udział mężczyzn wśród kupujących. Jest to widoczne zwłaszcza w zakupach FMCG (56% mężczyzn vs. 44% kobiet). W dużej mierze są to mężczyźni w średnim wieku i dobrze zarabiający (44% stanowią mężczyźni zarabiający ponad 5 tys. zł).
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polacy-zakaz-handlu-w-niedziele-badanie-opinii ##
Obecnie w niedzielnych zakupach silną pozycję mają supermarkety. Na niedzielne zakupy ten format sklepów wybiera średnio więcej osób niż w każdy z pozostałych dni tygodnia. Mniejsze sklepy spożywcze, sklepy lokalne, sklepy typu convenience i stacje benzynowe nie są silnie kojarzone z niedzielnymi zakupami. W ten dzień tygodnia odwiedza je podobna ilość osób, co w dni powszednie. To jednak może się zmienić, gdy nie będzie można zrobić zakupów w niedzielę w większych sklepach.
Dane pochodzą z raportu "Sunday is coming", będącego częścią projektu badawczego IQS dot. handlu w Polsce, realizowanego pod nazwą TrafficBooster.
km
Link do strony artykułu: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/zakupy-w-niedziele-dla-czesci-polakow-koniecznoscia-a-dla-innych-przyjemnoscia