Zalando rozpocznie sprzedaż kosmetyków, pilotaż najpierw na rynku niemieckim

Platforma Zalando zapowiedziała wprowadzenie do sprzedaży artykułów z segmentu kosmetyków. W ofercie mają pojawić się produkty znanych nowych marek oraz tych sprzedających obecnie w Zalando ubrania czy buty. Na początku oferta kosmetyczna pojawi się dla użytkowników w Niemczech w ramach projektu pilotażowego.

Wejście na rynek kosmetyczny Zalando zapowiedziało na 2018 r. Zgodnie z komunikatem wiosną tego roku na platformie pojawią się towary z tego segmentu zapewniając pełen asortyment kosmetyków do pielęgnacji skóry i włosów, perfum, narzędzi oraz akcesoriów kosmetycznych.

Podobnie jak w przypadku sprzedaży produktów modowych, nowa kategoria artykułów będzie dostępna we wszystkich wariantach cenowych.

Zgodnie z zapowiedzią Zalando klienci z Niemiec jako pierwsi uzyskają dostęp do nowej kategorii, a wprowadzenie oferty na kolejne rynki jest planowane po udanej fazie pilotażowej.

Sprzedawca ujawnia, że w ramach pilotażu połączy doświadczenia sklepów online i offline dzięki Beauty Concept Store w Berlinie. Sklep stacjonarny będzie również wykorzystywany jako miejsce premier nowych produktów, szkoleń i tutoriali oraz jako przestrzeń porad specjalistów kosmetycznych. Dzięki takiemu działaniu Zalando będzie w stanie przetestować mechanizmy działające online w warunkach stacjonarnych i tym samym lepiej poznać swoich klientów.

Obecnie Zalando jest w trakcie negocjacji z markami i wszelkie decyzje będzie ogłaszać w najbliższym czasie.

Zalando jest najpopularniejszym internetowym sklepem w Polsce, w sierpniu tego roku odwiedziło go przeszło 3,3 mln użytkowników. W I kwartale br. przychody Zalando osiągnęły 980,2 mln euro, co oznacza wzrost rok do roku o 23,1 proc. Zysk przed opodatkowaniem zamknął się w kwocie 20,3 mln euro.

 

ps