Zalando uruchomiło w Polsce klub zakupowy Zalando Lounge, zniżki do 80 proc.

Platforma modowa Zalando wprowadziła w Polsce usługę Zalando Lounge. Jest to internetowy klub zakupowy z codziennymi kampaniami promocyjnymi, który umożliwia klientom zakupy spośród ulubionych marek, również premium, przecenionych do 80 proc. - Nowa propozycja skierowana jest do osób kupujących impulsywnie i koncentruje się na podejściu opartym na kampaniach promocyjnych, a także na obniżonych cenach - wyjaśnia w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Artur Suligowski, country manager Zalando Lounge Polska.

Zalando Lounge ruszyło w naszym kraju na początku września tego roku. Serwis obejmuje odzież damską, męską i dziecięcą, obuwie, akcesoria sportowe, bieliznę, biżuterię oraz dodatki do domu. Każdego dnia na stronie Zalando Lounge ma pojawiać się od pięciu do siedmiu kampanii, które są ograniczone czasowo i działają w zależności od dostępnego asortymentu. Klub oferuje zniżki do 80 proc. w porównaniu do regularnych cen.

Klienci Zalando mogą korzystać z Zalando Lounge poprzez swój profil na Zalando.pl. Z kolei nowi użytkownicy rejestrują się bezpłatnie bez żadnych dodatkowych zobowiązań. Usługa wprowadzona na polskim rynku oferuje klientom możliwość zapłaty gotówką za zamówienie w momencie dostarczenia przesyłki na którą trzeba czekać od 1 do 6 tygodni. Dodatkowo jest ona płatna - kosztuje 9,95 zł, podczas gdy w sklepie Zalando.pl jest bezpłatna. Produkty można zwracać ciągu 14 dni, a nie - jak to ma w przypadku głównego sklepu - 100 dni.

W rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Artur Suligowski, country manager Zalando Lounge Polska podkreśla, że wprowadzenie w naszym kraju nowej usługi jest poparte bogatym doświadczeniem w tym zakresie zdobytym przez firmę na innych rynkach.

- Zalando Lounge nie jest zupełnie nowym przedsięwzięciem dla Zalando. Na innych rynkach usługa jest aktywna od lat – mamy sprawdzoną i solidną wiedzę, na której możemy polegać. Zalando Lounge jest już dostępne w Niemczech, Austrii, Francji, Holandii, Belgii, Finlandii, Danii, Szwecji, Szwajcarii, we Włoszech oraz w Wielkiej Brytanii - wylicza Artur Suligowski.

Nasz rozmówca zaznacza, że rynek mody w Unii Europejskiej jest wart około 46 mld euro. Szacuje się, że 7 mld tej kwoty obejmuje segment klubów zakupowych.

- Wierzymy, że w Polsce ta kategoria ma duży potencjał - zdradza Suligowski. -  Mamy mocną ofertę: rabaty do 80 proc., ponad 2,5 tys. marek, konkurencyjne stawki za dostawę i bezpłatne zwroty w ciągu 14 dni. Dodatkowo jesteśmy jedynym z nielicznych graczy w tym segmencie oferującym klientowi możliwość zapłaty gotówką w momencie dostarczenia przesyłki.

Suligowski przyznaje, że oferta Zalando Lounge jest skierowana do nieco innego klienta niż przeciętny użytkownik polskiego Zalando.

- Zalando przeznaczone jest dla klientów o stałych potrzebach - wyjaśnia szef polskiego Zalando Lounge. - Skupia się na bardzo wygodnych zakupach najlepszego asortymentu w danym sezonie. Z kolei Zalando Lounge skierowane jest do osób kupujących impulsywnie i koncentruje się na podejściu opartym na kampaniach promocyjnych, a także na obniżonych cenach. Zalando jest platformą łączącą wszystkich graczy biznesu modowego. Usługa Zalando Lounge pasuje do tej strategii. Łączy łowców którzy chętnie korzystają z atrakcyjnych ofert z markami, które mają nadmiar produktów lub chcą zwiększyć swoją rozpoznawalność i dotrzeć do nowych klientów - podkreśla Suligowski.

Zalando Lounge jest dostępny poprzez stronę zalando-lounge.pl, także w wersji mobilnej. Wkrótce ma się pojawić również aplikacja na systemy iOS i Android.

W I kwartale br. przychody Zalando osiągnęły 980,2 mln euro, co oznacza wzrost rok do roku o 23,1 proc. Zysk przed opodatkowaniem zamknął się w kwocie 20,3 mln euro.

ps