ZKDP będzie promować prasę wśród reklamodawców

Komisja ds. promocji prasy przy Związku Kontroli Dystrybucji Prasy przygotowuje akcję promocyjną tego medium. Ma ona na celu zwiększenie wiedzy klientów reklamowych na temat planowania reklam w prasie.

W poniedziałek 26 kwietnia podczas specjalnego spotkania inauguracyjnego przedstawiono główne założenia tego przedsięwzięcia oraz zasugerowano wybranie przedstawicieli wydawnictw - koordynatorów - którzy będą pomagać w ich realizacji.

Na potrzeby akcji promocyjnej komisja nawiązała współpracę z Markiem Millerem, autorem blogu "eM jak Media", zawodowo związanym z Polskapresse, którego zadaniem m.in. będzie pomoc w budowaniu dobrego wizerunku prasy, powiększaniu zasięgu akcji oraz prowadzenie wortalu informacyjnego na temat znaczenia prasy.

Wydawcom przedstawiono  propozycję wspólnych działań, realizowanych zarówno w komunikacji wewnętrznej jak i zewnętrznej, na wszystkich możliwych poziomach - od zarządów wydawnictw, przez działy marketingu i sprzedaży, po klientów i organizacje branżowe.

Akcja promocyjna, oprócz wykorzystania prasowych tytułów jako nośników, ma na celu zaangażowanie prasy branżowej w debatę na temat wartości prasy. Ten cel będzie realizowany m.in. dzięki współpracy z SAR-em, organizacji serii spotkań ze światowymi ekspertami rynku prasowego, aktywność przy spotkaniach branżowych poprzez oferowanie atrakcyjnych treści prezentacyjnych.

Ważnym elementem dla całej akcji promocyjnej będzie specjalny wortal informacyjny, na którym znajdą się aktualności rynkowe, raporty prasowe oraz informacje dotyczące prasy jako medium w komunikacji marketingowej przydatne w pracy marketerom, planerom oraz samym wydawcom.

W trakcie spotkania inauguracyjnego wyraźnie rozdzielono producentów treści od ich dystrybutorów. Pod pojęciem prasy kryją się właśnie producenci treści, niezależnie od rodzaju medium, w którym funkcjonują.

Na spotkaniu pojawiło się 40 przedstawicieli polskich wydawnictw prasowych. Każdy z wydawców może w dowolnej chwili włączyć się do współpracy przy akcji budowania wizerunku prasy. Budżet przedsięwzięcia planowanego przez komisję ds. promocji prasy przy czynnym udziale koordynatorów akcji wyznaczono na poziomie 512 tys. złotych. Czas trwania promocji przewidziano na dwa lata.

W skład komisji ds. promocji prasy przy ZKDP wchodzą: Jerzy Karwelis (przewodniczący komisji, Axel Springer), Katarzyna Kolanowska (Agora), Iwona Grochowska (Agora), Agnieszka Anielska (Murator), Marek Frąckowiak (IWP), Adam Wojdyło (PBC), Rafał Oracz, Paweł Tyszkiewicz (SAR).

pp