Żołnierze Wyklęci - nowy energetyk od producenta Super Ruchacza. „Performance biznesowy”

Agencja 8k wprowadza na rynek nowy napój energetyczny pod nazwą Żołnierze Wyklęci. - Napój jest czymś w rodzaju performance biznesowego - takie połączenie biznesu z czymś  kontrowersyjnym, co będzie oddziaływać na odbiorców, czymś z pogranicza sztuki nowoczesnej i sprzedaży produktu - wyjaśniają przedstawiciele producenta nowego energetyka.

Napój Żołnierze Wyklęci ma konkurować na rynku z takimi energetykami, jak Albański Raj, Popek Energy Drink, HWDP, Tiger czy Black. Ma kosztować ok. 3 zł, sprzedawany będzie od sierpnia w sklepach tradycyjnych oraz mniejszych sieciach handlowych. Przedstawiciele firmy tłumaczą, że z racji na kontrowersje, jakie budzi, raczej nie planuje sprzedaży w dużych sieciach takich jak Żabka lub Biedronka.

W odpowiedni na pytania portalu Wirtualnemedia.pl producent nowego napoju informuje, że nie przewiduje w najbliższym czasie jego kampanii reklamowej. Przedstawiciele firmy twierdzą, że już stał się rozpoznawalny i liczą, że po pojawieniu się na półkach z pewnością jeszcze więcej osób o nim wspomni w social media. Dodają, że przy takiej skali sprzedaży, jaką planują, nie ma większego sensu inwestować dużych pieniędzy w reklamę - kluczem i tak będzie tutaj bezpośrednia sprzedaż do sklepów. To jest niszowy brand bez dużych szans na opanowanie znacznego udziału w rynku, więc tak naprawdę wystarczą działania z zakresu PR i marketingu niekonwencjonalnego - to powinno w zupełności wystarczyć do osiągnięcia pożądanych targetów sprzedaży.

Pytani o genezę nazwy energetyka „Żołnierze wyklęci”, 8k wyjaśnia, że uznano iż na rynku nie ma jeszcze żadnego napoju patriotycznego - a skoro tak, to dobrze byłoby go stworzyć. - Poza tym dla nas ten napój jest czymś w rodzaju performance biznesowego - takie połączenie biznesu z czymś kontrowersyjnym, co będzie oddziaływać na odbiorców, czymś z pogranicza sztuki nowoczesnej i sprzedaży produktu. Nie chcemy, żeby to zabrzmiało zbyt pompatycznie, ale tak właśnie jest, ponieważ w naszej agencji postawiliśmy na robienie rzeczy innych niż wszystkie, czego dowodami są chociażby nasze dotychczasowe działania - napisali przedstawiciele 8k w odpowiedzi na pytania portalu Wirtualnemedia.pl.

Jako dowody wskazują, że w 2013 roku uruchomili system płatności PayWhatYouWant, rok później wprowadzili na rynek napój Super Ruchacz i zorganizowali akcję społeczną Plac Zbawiciela.

Przedstawiciele 8k mają nadzieję, że „społeczeństwo nie będzie aż tak mocno ortodoksyjne, aby linczować ich za jakiś napój, który nikogo nie obraża i którego przecież nie ma obowiązku kupować”. Uważają też, że świadomy konsument głosuje portfelem i tak powinno zostać.

bg