„Życie na gorąco” i „Viva” z największymi wzrostami przychodów reklamowych (analiza)

W okresie od stycznia do maja br. wydatki na reklamę w magazynach wzrosły, w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. o 3,2 proc. Największy wzrost przychodów zanotowały „Życie na gorąco” (Bauer) i „Viva” (Edipresse Polska). Mniej na reklamach zarobiły „Wprost”, „Party” i „Show”.

Wpływy z reklam magazynów w okresie od stycznia do maja br. wyniosły 1,635 mld zł i były w porównaniu z tym samym okresem ub.r. wyższe o 3,2 proc. - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl na podstawie raportu Kantar Media (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Niezmiennie reklamowym liderem wśród magazynów jest miesięcznik „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), którego przychody wyniosły 115,6 mln zł i były - rok do roku - wyższe o 4,8 proc. Miesięcznik utrzymuje również pozycję lidera sprzedaży wśród miesięczników luksusowych.

Drugie miejsce na podium należy do dwutygodnika „Viva” (Edipresse Polska) z wpływami w wysokości 80,6 mln zł, wyższymi o 14,6 proc.

Trzecią lokatę zajmuje „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer). Na reklamy w tym tytule marketerzy wydali w omawianym okresie 69,8 mln zł, czyli 1,3 proc. więcej niż przed rokiem.

Spośród pozostałych tytułów z czołówki tych o największych przychodach reklamowych największy wzrost zanotował tygodnik „Życie na gorąco” (Wydawnictwo Bauer). Ten tytuł w porównaniu z rokiem ub. zwiększył wpływy reklamowe o 28,4 proc., z 27,1 do 34,7 mln zł.

Miesięcznik „Pani” (Wydawnictwo Bauer) zarobił przez pięć pierwszych miesięcy br. 18,2 proc. więcej niż przed rokiem – 47,2 mln zł.

O 4,2 proc. więcej niż rok temu marketerzy wydali w „Newsweek Polska” (RASP)  43,9 mln zł, a w miesięczniku „Claudia” zwiększyli wydatki o 4,8 proc. (do 34,8 mln zł).

Trzy tytuły z czołówki 10 magazynów o najwyższych przychodach reklamowych zarobiły w tym roku mniej niż w analogicznym okresie roku ub.

Wpływy reklamowe tygodnika „Wprost” (PMPG Polskie Media) spadły o 6,8 proc. (do 41,3 mln zł), dwutygodnika „Party” (Edipresse Polska) -  o 13,1 proc. (do 41,3 mln zł), a dwutygodnika „Show” (Wydawnictwo Bauer) – o 6,1 proc. (do 33,1 mln zł).

Wpływy reklamowe magazynów (TOP 10)

(cennikowo, bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-V 2016

I-V 2017

zmiana proc.

TWÓJ STYL

110 275 106 zł

115 573 691 zł

4,8

VIVA

70 325 447 zł

80 624 368 zł

14,6

TELE TYDZIEŃ

68 854 993 zł

69 774 232 zł

1,3

PANI

39 936 157 zł

47 212 497 zł

18,2

NEWSWEEK POLSKA

42 106 665 zł

43 877 685 zł

4,2

WPROST

44 324 908 zł

41 307 650 zł

-6,8

PARTY

47 481 409 zł

41 277 716 zł

-13,1

CLAUDIA

33 252 729 zł

34 836 790 zł

4,8

ŻYCIE NA GORĄCO

27 050 800 zł

34 739 515 zł

28,4

SHOW

35 219 326 zł

33 061 500 zł

-6,1

razem

1 584 031 896 zł

1 635 423 678 zł

3,2

bg