„Życie na Gorąco” najchętniej kupowanym tygodnikiem yellow, „Dobry Tydzień” najbardziej w dół

W listopadzie ub.r. na pozycji zdecydowanego lidera średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników yellow znalazło się „Życie na Gorąco”. Największym wzrostem pochwalić się mogło „Twoje Imperium”, a najwięcej stracił „Dobry Tydzień” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Liderem wśród tygodników yellow (wydawcą wszystkich pism jest Wydawnictwo Bauer) pozostaje „Życie na Gorąco”, którego średnia sprzedaż ogółem w listopadzie 2017 roku względem listopada 2016 roku zmniejszyła się o 5,92 proc. i wyniosła 493 167 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Druga lokata należała do „Twojego Imperium”, którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zwiększyła się o 0,37 proc. do 316 300 egz.

Na ostatnim miejscu podium uplasował się tygodnik „Rewia”. Jego wynik sprzedażowy w badanym miesiącu uplasował się na poziomie 210 330 egz., po spadku o 6,79 proc.

Z kolei najwięcej stracił „Dobry Tydzień”, który zajął szóstą lokatę. Jego średni wynik sprzedażowy w listopadzie ub.r. wyniósł 154 762 egz., po spadku o 10,43 proc.

Względem października ub.r. największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem również pochwalić się mogło „Twoje Imperium” - było to 4,33 proc.

Również i w tym ujęciu największy spadek, wynoszący 1,73 proc., odnotował „Dobry Tydzień”.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Michał Kurdupski