WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce



Efekt "Bandwagon"

Określenie pochodzące z amerykańskiego marketingu politycznego. Określa zjawisko przenoszenia przez wyborców swoich głosów na lidera przedwyborczych sondaży. W Polsce mówimy o "efekcie śnieżnej kuli", dzięki któremu przewidywany zwycięzca otrzymuje dodatkowe głosy wynikąjace z tego, że prowadzi w badaniach opinii publicznej.
Teoria polityki określa takie zachowanie wyborców jako głosowanie strategiczne. Jego źródłem jest obawa przed "zmarnowaniem" głosu oddanego na słabszego kandydata.
Przeciwstawnym zjawiskiem jest Efekt "Underdog".
Wikipedia

*

*

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

Gorące informacje

Praca.Wirtualnemedia.pl

Zamów newsletter
SPRAWDŻ, CO ZYSKUJESZ