SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

115,5 mln zł na reklamę zewnętrzną w I kw. br.

Wartość polskiej reklamy zewnętrznej w I kwartale br. wyniosła 115,5 mln zł, czyli 5 proc. mniej niż rok wcześniej. Wydatki na reklamę tranzytową stanowiły 2,2 proc. tej kwoty.

Oszacowany przez Polską Izbę Reklamy Zewnętrznej 5-procentowy spadek w skali roku wydatków na reklamę zewnętrzną w I kwartale br. oznacza pogłębienie tendencji spadkowej z ub.r. Wtedy wartość reklamy out of home była o 0,7 proc. niższa niż rok wcześniej.

W 2010 r. spadły wydatki na reklamę zewnętrzną – raport


– Uważam, że rynek będzie w stanie odrobić tę stratę w kolejnych miesiącach br., licząc, że sytuacja ekonomiczna kraju ustabilizuje się, a ceny podstawowych towarów przestaną rosnąć – prognozuje Lech Kaczoń, prezes IGRZ. – Z drugiej strony aktywność konsumentów będzie stymulowana intensywniejszymi działaniami promocyjnymi i reklamowymi producentów i usługodawców, na czym skorzystają zapewne wszystkie media, w tym także sektor out of home – zaznacza.

Tradycyjnie najwięcej na reklamę zewnętrzną wydali właściciele sieci handlowych i hipermarketów oraz producenci urządzeń i dostawcy usług telekomunikacyjnych.

Udział sektorów w sprzedaży reklamy zewnętrznej w I kwartale br.

SPRZEDAŻ                                      22,59% (1 kwartał 2010: 20,86%)

TELEKOMUNIKACJA                15,12% (1 kwartał 2010: 17,05%)

ROZRYWKA/KULTURA            13,74% (1 kwartał 2010: 13,30%)

ŻYWNOŚĆ                                      9,07% (1 kwartał 2010: 10,16%)

MOTORYZACJA/TRANSPORT 7,07% (1 kwartał 2010:   6,00%)

 

Udział produktów w sprzedaży reklamy zewnętrznej w I kwartale br.

SIECI HANDLOWE/HIPERMARKETY                      20,74% (1 kwartał 2010: 18,65%)

SYSTEMY TELEFONII KOMÓRKOWEJ       13,95% (1 kwartał 2010: 14,96%)

ODZIEŻ/OBUWIE                                                 5,80% (1 kwartał 2010:   4,09%)

SAMOCHODY                                                       5,04% (1 kwartał 2010:   5,37%)

STACJE TV                                                            4,59% (1 kwartał 2010:   3,91%)

 – Obecna sytuacja na rynku reklamowym nie sprzyja czynieniu prognoz, tym bardziej na dość skomplikowanym rynku out of home, na którym nastąpiły w ostatnim czasie dość znaczące zmiany, s kolejne czekają nas także w br. – opisuje Lech Kaczoń. – Zaryzykuję jednak taką prognozę: wielkość sprzedaży reklamy zewnętrznej w br. winna wzrosnąć o ok. 6 proc. w skali roku. Biorę pod uwagę następujące czynniki: efekt przejęcia firmy News Outdoor przez spółkę Ströer, inwestycje w zakresie nowych technologicznie nośników reklamy oraz rosnącą konkurencję na rynku producentów. – dodaje.

WIELKOŚĆ SPRZEDAŻY REKLAMY TRANZYTOWEJ W POLSCE W 2011 r.
sektorkategoriasprzedaż (zł)
SPRZEDAŻSieci handlowe/hipermarkety/galerie23 954 533
Pozostałe2 138 599
ŻYWNOŚĆPiwo1 657 603
Napoje2 355 450
Pozostałe6 461 999
ROZRYWKA, KULTURAFilmy kinowe3 922 349
Stacje TV5 302 903
Stacje radiowe96 079
Magazyny612 833
Gazety codzienne437 755
Edukacja1 122 144
Pozostałe4 372 374
TELEKOMUNIKACJAInternet839 358
Systemy telefonii komórkowej16 109 320
Telefonia stacjonarna18 588
Pozostałe496 794
ŚRODKI OSOBISTEJ PIELĘGNACJI CIAŁA1 818 344
PRODUKTY ZDROWOTNE/LEKI873 917
MOTORYZACJA/TRANSPORTSamochody5 825 911
Oleje/Paliwa243 930
Stacje benzynowe389 061
Transport343 964
Pozostałe1 368 947
FINANSE/MARKETINGBanki3 209 684
Ubezpieczenia36 599
Pozostałe1 460 955
DOMOWE ŚRODKI CZYSTOŚCIProszki do prania619 894
Pozostałe997 653
BEZPŁATNE I AUTOPROMOCJAAkcje społeczne non-profit1 762 134
Pozstałe142 967
WYPOSAŻENIE DOMU I BIURAAGD/RTV2 989 004
Pozostałe1 804 421
USŁUGIBiura podróży709 320
Usługi medyczne501 682
Pozostałe3 311 612
BUDOWNICTWO3 408 871
PRODUKTY DLA DZIECI303 190
ODZIEŻ/OBUWIE6 704 044
PRODUKTY DLA ZWIERZĄT589 472
PRZEMYSŁ177 971
ROLNICTWO/OGRODNICTWO43 180
KAMPANIE POLITYCZNE877 326
NIEOKREŚLONY SEKTOR5 098 249
ŁĄCZNIE115 510 981


Udział reklamy tranzytowej w wielkości sprzedaży reklamy out of home wyniósł w I kwartale br. 2,2 proc., czyli o 0,6 punktów proc. mniej niż rok wcześniej, a o 0,9 punktów proc. mniej niż w 2010 r. Spadek przychodów w zakresie reklamy tranzytowej od stycznia do marca br. wyniósł w skali roku 25 proc. Wśród firm należących do IGRZ sprzedażą tej formy reklamy zajmują się firmy AMS, Business Consulting i CAM Media. 

WIELKOŚĆ SPRZEDAŻY REKLAMY TRANZYTOWEJ W POLSCE W 2011 r.
sektorkategoriasprzedaż (zł)
SPRZEDAŻSieci handlowe/hipermarkety/galerie673 959
Pozostałe67 098
ŻYWNOŚĆPiwo0
Napoje130 560
Pozostałe9 296
ROZRYWKA, KULTURAFilmy kinowe14 000
Stacje TV0
Stacje radiowe0
Magazyny12 000
Gazety codzienne2 913
Edukacja30 809
Pozostałe146 436
TELEKOMUNIKACJAInternet21 140
Systemy telefonii komórkowej0
Telefonia stacjonarna0
Pozostałe0
ŚRODKI OSOBISTEJ PIELĘGNACJI CIAŁA0
PRODUKTY ZDROWOTNE/LEKI184 700
MOTORYZACJA/TRANSPORTSamochody43 494
Oleje/Paliwa0
Stacje benzynowe69 936
Transport700
Pozostałe95 503
FINANSE/MARKETINGBanki148 950
Ubezpieczenia2 000
Pozostałe48 375
DOMOWE ŚRODKI CZYSTOŚCIProszki do prania0
Pozostałe0
BEZPŁATNE I AUTOPROMOCJAAkcje społeczne non-profit24 069
Pozstałe78 000
WYPOSAŻENIE DOMU I BIURAAGD/RTV0
Pozostałe83 544
USŁUGIBiura podróży54 562
Usługi medyczne56 707
Pozostałe56 614
BUDOWNICTWO221 890
PRODUKTY DLA DZIECI1 682
ODZIEŻ/OBUWIE262 688
PRODUKTY DLA ZWIERZĄT0
PRZEMYSŁ4 560
ROLNICTWO/OGRODNICTWO1 590
KAMPANIE POLITYCZNE0
NIEOKREŚLONY SEKTOR0
ŁĄCZNIE2 547 774


– Wyniki sprzedaży reklamy tranzytowej świadczą o jej nieuchronnym zaniku w Polsce przy założeniu, że nie zmieni się sytuacja formalno-prawna tej formy reklamy. Ograniczenia administracyjne w tym zakresie w większości największych polskich miast wykluczają utrzymanie w jakiejkolwiek formie reklamy tranzytowej – komentuje Lech Kaczoń.

Zestawienie obejmuje firmy (ze wszystkimi podmiotami z grupy) AMS, BP Media, Business Consulting, CAM Media, Cityboard Media, Clear Channel Poland, Defi Poland, Gigaboard Polska, Mini Media, Ströer Out of home oraz Warexpo. Uwzględnione zostały wszystkie przychody ze sprzedaży na rynku out of home. W stosunku do I kwartału ub.r. zmieniła się liczba firm raportujących do IGRZ, stąd wyniki porównań I kwartału br. do I kwartału ub.r. mogą odbiegać od rzeczywistych o 0,6 proc.

Dołącz do dyskusji: 115,5 mln zł na reklamę zewnętrzną w I kw. br.

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
walter
reklama zewnętrzna jest gówno warto - liczy się tylko telewizja i internet
odpowiedź