SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

13 trendów w marketingu marki na 2013 rok

Serwis Branding Strategy Insider opracował listę 13 trendów, które mają rządzić brand marketingiem w 2013 roku.

13 trendów w marketingu marki na 2013 rok

Rosnące oczekiwania

Według BSI, w ciągu ostatnich dziesięciu lat oczekiwania konsumentów wzrosły średnio o 28 procent, podczas gdy marki odpowiadają na nie tylko o 8 procent lepiej. Kluczem do marketingowego sukcesu ma być skuteczna analiza oczekiwań klientów, nawet jeśli pozostają one ukryte.

Personalizacja

Konsumenci coraz częściej oczekują rozwiązań skrojonych konkretnie pod ich potrzeby. Na większą lojalność klientów mogą liczyć te marki, które będą im w stanie to zapewnić. Przykładem takiej firmy ma być według Branding Strategy Insider serwis Pinterest.

Handel internetowy

Klienci chcą mieć ciągły kontakt i dostęp do marek, na których im zależy, w związku z czym obecność w sieci jest dla firm koniecznością.

Technologia głosowa

W przyszłym roku istotną rolę w marketingu odegrać mają cyfrowi asystenci jak na przykład znana z iPhone'a Siri.  Tego typu aplikacje staną się standardem i specjaliści od promocji marek powinni nauczyć się je wykorzystywać.

Rozpoznawalność marki

Marki nie będą już wiązały się tylko z produktami czy usługami, ale mają stanowić wartość samą w sobie. W związku z tym zwycięzcami w świecie marketingu będą ci, którzy w takich warunkach zdołają zamienić swoich klientów w fanów.

Opowiadanie historii

Marki muszą wpływać na emocje konsumentów. Zdaniem redakcji BSI, w 2013 roku powinny się skupić na robieniu tego za pomocą narracji, opowiadania klientom historii, które nie tylko ich zainteresują ale również zaangażują.

Ekologia

Moda i zapotrzebowanie na „zielone” rozwiązania ciągle rosną. W związku z tym ci, którzy potrafią zaprezentować swoją markę jako ekologiczną mogą liczyć na zwiększenie jej znaczenia. Muszą jednak liczyć się z tym, że świadomość konsumentów w tym zakresie również rośnie.

Opinie społecznościowe

Dzięki rozwojowi social mediów i ich wpływowi na komunikację między ludźmi, coraz większą rolę w tworzeniu wizerunku marki mają odgrywać opinie przekazywane bezpośrednio, w kręgu znajomych.

Mobilne kampanie

Rynek urządzeń mobilnych rośnie w błyskawicznym tempie. Specjaliści od marketingu muszą więc nauczyć się, zarówno od strony treści jak i technologii, jak promować markę na tabletach i smartfonach.

Aplikacje

Marki w coraz większym stopniu będą polegały na własnych aplikacjach. Zdaniem Branding Strategy Insider, w przyszłym roku firmy postawią w dużej mierze na programy spersonalizowane, „uczące” się preferencji użytkownika.

Facebook

Obecność na Facebooku to w tej chwili mus dla wszystkich marek, które chcą się liczyć. Marketingowcy muszą jednak nauczyć się nowych sposobów na korzystanie z tego serwisu i tworzenie z niego kanału komunikacyjnego z fanami i konsumentami.

Wyróżnianie się

Współcześnie zewsząd jesteśmy bombardowani komunikatami marketingowymi. Media się nasycone takimi przekazami, w związku z czym marki muszą nauczyć się tworzyć swoje kampanie tak, by wyróżniały się one i były łatwo dostrzegalne.

Zaangażowanie

Zdaniem BSI, zaangażowanie, interakcja konsumenta z marką, jest wartością samą w sobie i jej znaczenie ciągle rośnie. Firmy muszą więc nauczyć się jak odpowiednią ją kreować i dbać o nią, tym samym budując lojalność klientów.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 13 trendów w marketingu marki na 2013 rok

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
olo
to sa jakies brednie majace uzasadnic istnienie takiej branzy jak fachowcy
od marketingu i tworcow aplikacji na telefon i programu rozsylania maili
ide do sklepu po prefumy i nie chce otrzymywac maila,ze sa nowe produkty,
bo jak bede potrzebowac to trafie do sklepu, bez gps,nie chce byc nagabywany
w sklepie pytaniami czy moze mi w czyms pomoc gdy czytam czy ogladam perfumy nagabywany informacjami,ze jak bede czegos potrzebowal,to zebym zapytal,bo umiem rozmawiac,czytac i potrafie znalezc sprzedawce i nie chce, zeby mi ktos stal obok nachalnie i przeszkadzal w zakupach i "doradzaL",
ja wiem,ze sa ludzie po ktorych widac od wejscia ze sie błąkaja i nie wiedza
co to za sklep i od razu ida do sprzedawcy z pytanimi,zeby cos doradzil co kupic
dla męza/dziecka :) :), no ale trzeba to zauwazac i tu bym widzial tę "persona
lizacje" w rozroznianiu klientow przynajmniej na tych,ktorym da sie cos wcisnac
od tych,ktorym sie nie da,bo tego nie kupia,w necie jest prosto,pojawia sie info
i 10 małolatow leci jak na iminieny u Sandry.
odpowiedź
User
olo
klienci zawsze kupowali to czego potrzebuja,rzadko udaje sie im wcisnac to czego
nie potrzebuja, i to podobno jest sztuka handlu
odpowiedź
User
ehhhh
Dzizas, kolejni eksperci na koniec roku muszą napisać listę trendów na 2013. Generalnie nie mam nic przeciwko temu, ale jak czytam takie teksty jak to, że rok 2013 jest rokiem kiedy to w końcu „Wyróżnianie się“ w marketingu będzię niezwykle ważne, to załamuję ręce. Brakowało trendów aby doliczyć do 13 i trzeba było coś wymyślić?

Albo „Facebook” i tekst „Obecność na Facebooku to w tej chwili mus dla wszystkich marek“ – kolejna bzdura jakich mało. FB jest wciąż daleko na liście ważnych kanałów komunikacji, nie wspominając o tym, czy rok 2013 nie będzie rokiem powolnego odwrotu lub innego, bardziej rozsądnego wykorzystania FB niż nabijanie fanów.

Zaangażowanie – kolejne odkrycie w świecie marketingu (częściowo pośrednie nawiązanie do działań społecznościowych).

Kolejny trend „rozpoznawalność marki“ i wytłumaczenie „zwycięzcami w świecie marketingu będą ci, którzy w takich warunkach zdołają zamienić swoich klientów w fanów“ – abstrahuję od tego, że rozpoznawalność marki jest czymś innym od zamieniania klientów w fanów i świadczy to samo w sobie o eksperckości autorów, ale jest to po raz kolejny zakamulfowane nawiązanie do budowania społeczności. Razem z kolejnym punktem „opinie społecznościowe” mamy aż 4 zakamuflowane nawiązania do FB.

Ehhh szkoda już więcej pisać, to tak w ramach porannej rozgrzewki przed walkami z kolejnym dniem w branży ;D
odpowiedź