SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

3 mln widzów serialu „Wojenne dziewczyny”. TVP1 liderem rynku

Nowy historyczny serial „Wojenne dziewczyny” ogląda średnio 3,01 mln osób, o 480 tys. widzów mniej niż „Bodo” pokazywane rok temu. Produkcja daje TVP1 pozycję lidera całego rynku telewizyjnego, ale w grupie komercyjnej stacja jest trzecia.

fot. TVPfot. TVP

Serial „Wojenne dziewczyny” nadawany jest na antenie Jedynki w niedziele o godz. 20.25, począwszy od 5 marca 2017 roku. Po trzech pierwszych odcinkach średnia oglądalność produkcji wyniosła 3,01 mln widzów. Przełożyło się to na 17,52 proc. udziału stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 11,39 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 14,57 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Największą popularnością do tej pory cieszył się pierwszy odcinek. Przyciągnął on uwagę 3,03 mln osób.

Nowy serial notuje o 480 tys. osób niższą widownię niż nadawana w analogicznym okresie ub.r. w tym samym paśmie produkcja „Bodo”. Po trzech odcinkach gromadziła ona średnio 3,49 mln widzów, co przełożyło się na 20,38 proc. udziału w grupie 4+ oraz 11,52 proc. w grupie 16-49. Warto jednak wziąć pod uwagę, że historyczna produkcja TVP1 sprzed roku wraz z kolejnymi odcinkami gwałtownie traciła widzów (wszystkie odcinki śledziło średnio 2,70 mln osób), podczas gdy oglądalność „Wojennych dziewczyn” jest stabilna (w każdym odcinku AMR oscyluje wokół 3 mln widzów).
Z kolei poprzednio pokazywany w tym samym paśmie serial „Blondynka 5” śledziło 3,10 mln osób, a jego udział w rynku wynosił odpowiednio 18,07 proc. i 9,70 proc.

TVP1 w paśmie emisji serialu jest liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajmuje TVN, który pokazuje reality-show „MasterChef Junior”, a jego udział kształtuje się na poziomie 14,79 proc. „Wielką czwórkę” uzupełniają: Polsat („Kabaret na żywo”; 12,23 proc.) i TVP2 (programy kabaretowe; 4,78 proc).

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem jest TVN, a dalej plasują się: Polsat, Jedynka i Dwójka. Z kolei w grupie 16-59 pierwszy też jest TVN, a dalsze miejsca zajmują: TVP1, Polsat i TVP2.

Głównymi bohaterkami 13-odcinkowego serialu „Wojenne dziewczyny” są trzy młode kobiety - Irka, Ewka i Marysia, które walczyły z niemieckim okupantem. Każda z dziewczyn wywodzi się z innego środowiska: Irka pochodzi z inteligenckiej rodziny, Ewka ze środowiska drobnych przestępców, a Marysia jest córką bogatego żydowskiego przemysłowca z Łodzi. Ich losy łączą się w okupowanej Warszawie.

W rolach głównych występują: Aleksandra Pisula, Vanessa Aleksander i Marta Mazurek. W obsadzie znaleźli się także m.in. Danuta Stenka i Michał Czernecki. Scenariusz serialu napisał Marek Kreutz, zaś reżyserią zajął się Michał Rogalski. Producentem „Wojennych dziewczyn” jest Akson Studio.

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w lutym br. wyniósł 10,85 proc.

Dołącz do dyskusji: 3 mln widzów serialu „Wojenne dziewczyny”. TVP1 liderem rynku

28 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
XXXX
Gra aktorska w tym serialu i w ogóle sceny są tak drętwe i tak niewiarygodne, że szkoda gadać...
odpowiedź
User
superartykuł
liderem rynku czego? rynek tv rządzi się kategorią 16-49 a nie 4+, a tu dopiero 3 miejsce
odpowiedź
User
Maria Fort
W niedzielny wieczór, na bezrybiu rak rybą.
odpowiedź