SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

37 procent reklamy na marne!

Badanie kampanii wielkich reklamodawców wykazało, że tylko dwie trzecie budżetu reklamowego przynosi efekt.

Autorzy nowej książki o reklamie zatytułowanej „What Sticks” prześledzili kampanie 36 największych reklamodawców świata, wśród nich Procter & Gamble, Johnson & Johnson, Unilever, Kraft Foods oraz McDonald’s. Badanie wykonywane na przestrzeni pięciu lat wykazało, że aż 37 procent wydatków reklamowych marnuje się.

Autorami książki jest dwóch speców w dziedzinie reklamy – Rex Briggs zajmujący się badaniami rynku, założyciel Marketing Evolution oraz Greg Stuart, dyrektor zarządzający Interactive Advertising Bureau. W swej publikacji przekonują, że możliwym jest określenie w których obszarach działań promocyjnych pieniądze marnują się, a co za tym idzie wykorzystanie do maksimum działających prawidłowo 62,7 procenta budżetu reklamowego.

Główną przyczyną tak nieefektywnego wykorzystania środków okazuje się być nieumiejętność zdefiniowania założeń kampanii i mierników jej skuteczności. Winą za to obarcza się działy marketingu. Spośród 36 badanych firm zaledwie dwie – P&G oraz Cingular miały jasną definicję sukcesu każdego z podejmowanych działań marketingowych.

Książka wzywa do optymalizacji działań reklamowych polegającej na ustaleniu i koordynacji strategii przekazu, kreatywnej oraz mediowej. To wymaga jednak analizy przeszłych porażek, która jest w wielkich korporacjach niemalże niemożliwa. Spowodowane jest to tym, iż w obawie przed zwolnieniem nikt nie przyznaje się do nich.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 37 procent reklamy na marne!

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl