SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

8,5 mln widzów obejrzało finał mundialu w TVP 1

Finałowy mecz tegorocznych Mistrzostw Świata w piłce nożnej, w którym Hiszpania pokonała Holandię, obejrzało w niedzielę w Jedynce 8,54 mln widzów. Średnio wszystkie spotkania mundialu - na głównych antenach TVP - śledziło 3,12 mln osób.

8,5 mln widzów obejrzało finał mundialu w TVP 1

Z danych Nielsen Audience Measurement dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w czasie emisji meczu finałowego Jedynka miała 59,95 proc. udziału w grupie w 4+ i aż 61,44 proc. w komercyjnej 16-49. Poza 8,54 mln widzów na tej antenie, finał oglądało także 300 tys. osób w kanale TVP Sport, co dało tej stacji odpowiednio 2,15 proc. i 2,68 proc. udziału w rynku.

Średnia widownia wszystkich transmisji z mundialowych spotkań na antenach TVP 1 i TVP 2 wyniosła 3,13 mln osób przy udziale na poziomie 31,08 proc. w 4+ i 33,10 proc. w 16-49, zaś w kanale sportowym Telewizji Polskiej Mistrzostwa Świata w piłce nożnej śledziło 180 tys. widzów, a udział tego kanału wyniósł odpowiednio 1,75 proc. i 2,27 proc.

Mundial 2010Wszyscy 4+16-49
KanałAMRSHR %SHR %
TVP 13 314 79733,66%35,01%
TVP 22 967 03528,94%31,50%
Średnio TVP 1 i TVP 23 128 28131,08%33,10%
 
Średnio TVP Sport175 9461,75%2,27%


Wspomniany już finał był najpopularniejszym meczem tegorocznego mundialu. Na kolejnych dwóch miejscach znalazły się dwa półfinałowe spotkania, zaś czwartą pozycję z widownią wynoszącą 5,35 mln osób zajął mecz o 3. miejsce rozegrany w sobotę pomiędzy Urugwajem a Niemcami, który transmitowała Dwójka. Natomiast w kanale TVP Sport finał był dopiero czwarty, a najwięcej widzów zgromadziła właśnie rywalizacja o brązowy medal – spotkanie to oglądało 320 tys. osób. 

Top 10 meczów w TVP 1 i TVP 2Wszyscy 4+16-49
Lp.MeczKanałDataGodz.AMRSHR %SHR %
1HOLANDIA - HISZPANIATVP111-07-201020:078 535 35359,92%61,44%
2NIEMCY - HISZPANIATVP207-07-201020:096 612 58845,94%50,12%
3URUGWAJ - HOLANDIATVP106-07-201020:155 898 65641,89%45,44%
4URUGWAJ - NIEMCYTVP210-07-201020:105 352 38746,61%46,09%
5BRAZYLIA - KOREA PLN.TVP115-06-201020:154 581 95933,32%35,78%
6HISZPANIA - PORTUGALIATVP129-06-201020:184 455 11535,58%39,03%
7GRECJA - ARGENTYNATVP122-06-201020:134 289 92531,16%31,58%
8PARAGWAJ - HISZPANIATVP203-07-201020:104 255 09236,98%38,54%
9URUGWAJ - GHANATVP102-07-201020:164 217 00135,56%35,88%
10GHANA - NIEMCYTVP223-06-201020:104 157 28630,14%33,23%


 

Top 10 meczów w TVP SportWszyscy 4+16-49
Lp.MeczDataGodz.AMRSHR %SHR %
1URUGWAJ - NIEMCY10-07-201020:10317 0492,76%3,68%
2ARGENTYNA - NIEMCY03-07-201015:40312 6324,04%5,38%
3NIEMCY - HISZPANIA07-07-201020:09310 3182,16%2,80%
4HOLANDIA - HISZPANIA11-07-201020:07305 4412,15%2,68%
5URUGWAJ - HOLANDIA06-07-201020:15304 6992,16%2,97%
6KAMERUN - HOLANDIA24-06-201020:10301 4102,13%2,34%
7WLOCHY - PARAGWAJ14-06-201020:17279 2821,97%2,68%
8NIEMCY - ANGLIA27-06-201014:46262 5612,89%2,64%
9ANGLIA - USA12-06-201020:10261 9122,03%2,81%
10HISZPANIA - PORTUGALIA29-06-201019:59259 6712,07%2,55%


Łączne wpływy reklamowe z meczów transmitowanych na żywo w kanałach TVP 1 i TVP 2 wyniosły 124,4 mln zł, zaś w TVP Sport zaledwie 1,6 mln zł. W sumie przychody reklamowe TVP z mundialu to zatem 126 mln zł. Są to jednak dane cennikowe netto, nie uwzględniające rabatów.

Dane telemetryczne pokazują, że mecze Mistrzostw Świata w piłce nożnej w RPA śledzili głównie mężczyźni, widzowie po 45. roku życia oraz mieszkańcy małych, średnich i dużych miast.  

TVP 1 i TVP 2 ADH %AFF
PłećMężczyźni64,88%135
 Kobiety35,12%68
Wiek 4-91,52%25
  10-153,37%48
 16 - 193,49%60
 20 - 245,52%67
 25 - 296,04%68
 30 - 347,35%90
 35 - 396,85%97
 40 - 445,65%88
 45 - 498,89%125
 50 - 5410,93%132
 55 - 5911,91%157
 60+28,48%146
Wlk. miastaWieś37,61%97
 < 50 tys.24,71%103
 50-100 tys.9,09%106
 100-200 tys.7,40%93
 > 200 tys.21,19%104
ZawódTop management7,04%91
 Pracownicy średniego szczebla15,46%107
 Pracownicy fizyczni i rolnicy23,28%115
 Emeryci35,24%141
 Inni18,98%58
WykształceniePodstawowe51,80%113
 Średnie31,05%105
 Wyższe12,26%107
 Inne4,89%38


Spotkania mundialu transmitował również kanał TVP HD, ale nie jest on objęty pomiarem przez Nielsen Audience Measurement, ani nie emituje reklam.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 8,5 mln widzów obejrzało finał mundialu w TVP 1

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ewa
i na tym skończyła się wysoka oglądalność TVP...
odpowiedź
User
franz
mam dwoch synow w wieku 16 i 18 lat. Oni maja kolegow...wszyscy nie odchodzili od TV, kiedy byly mecze, a weg dancyh agb mlodzi ludzie nie ogladali mundialu. To jakis absurd! kogo oni maja w tej probie?
odpowiedź
User
Pikus
Ewo, niby dlaczego? TVP 1 jest wciąż na czele i pewnie pozostanie.
odpowiedź