SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

AB planuje sprzedać w Polsce 65 tys. komputerów własnych marek w1,5 roku

Spółka AB rozpoczyna sprzedaż w Polsce komputerów osobistychmontowanych w swojej fabryce w Czechach. AB planuje sprzedać do 15tys. sztuk komputerów do końca roku i ok. 50 tys. w przyszłym.Komputery będą sprzedawane pod markami Alsen i Triline.

"Kilkanaście tysięcy sprzedanych zestawów w 2008 roku pozwoli nabudowę marki w kraju. Kolejnym krokiem będzie rozbudowa kanału,która w 2009 roku pozwoli na sprzedaż nawet 50 tysięcy komputerów.Dodatkowy wzrost wolumenu sprzedaży możemy osiągnąć w momencie, gdyzaczniemy dostarczać komputery do zamówień realizowanych przezintegratorów w ramach przetargów publicznych" - powiedział prezesAndrzej Przybyło, cytowany w komunikacie.

Komputery sprzedawane pod marką Alsen dedykowane będą dlaużytkowników domowych, dla których szczególne znaczenie ma 3-letniagwarancja. Partnerzy będą mogli kupować sprzęt w sieci franszyzowejAlsen należącej do Grupy AB. Triline to marka skierowana głównie dosektora MSP, korporacji i administracji publicznej, którasprzedawana będzie za pośrednictwem niezależnych resellerów iintegratorów. Oprócz komputerów stacjonarnych pod tą markąsprzedawane będą również serwery, stacje robocze czy terminalesieciowe, które sukcesywnie będą uzupełniać ofertę AB skierowaną dopolskich odbiorców.

"Wprowadzenie na polski rynek komputerów produkowanych wczeskiej fabryce należącej do Grupy AB to kolejny element synergiiproduktowej, nad którą spółka pracuje od przejęcia w 2007 rokuholdingu AT Computers" - czytamy dalej w komunikacie.

Czeska fabryka produkuje obecnie ok. 60 tys. komputerów rocznie,ale jej moce to 200 tys. sztuk, informował dyrektor finansowy ABPiotr Nowjalis w rozmowie z agencją ISB w maju. AB przejęło ATComputers Holding (ATCH) we wrześniu zeszłego roku.

W I kw. 2008 roku AB miało 3,092 mln zł zysku netto wobec 423tys. zł w okresie styczeń-marzec 2007 roku (kiedy rok finansowy byłprzesunięty). Przychody wyniosły 649,82 mln zł wobec 342,52 mln złrok wcześniej. Wyniki za 2008 r. obejmują grupę kapitałową AB, a zapoprzedni rok wyniki jednostkowe AB i ATCH (AB ma prawo dokonsolidacji wyników czeskiego holdingu tylko za listopad igrudzień 2007 roku).

  • Więcej informacji:
  • AB
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: AB planuje sprzedać w Polsce 65 tys. komputerów własnych marek w1,5 roku

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl