SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

AB planuje sprzedać w Polsce 65 tys. komputerów własnych marek w 1,5 roku

Spółka AB rozpoczyna sprzedaż w Polsce komputerów osobistych montowanych w swojej fabryce w Czechach. AB planuje sprzedać do 15 tys. sztuk komputerów do końca roku i ok. 50 tys. w przyszłym. Komputery będą sprzedawane pod markami Alsen i Triline.

"Kilkanaście tysięcy sprzedanych zestawów w 2008 roku pozwoli na budowę marki w kraju. Kolejnym krokiem będzie rozbudowa kanału, która w 2009 roku pozwoli na sprzedaż nawet 50 tysięcy komputerów. Dodatkowy wzrost wolumenu sprzedaży możemy osiągnąć w momencie, gdy zaczniemy dostarczać komputery do zamówień realizowanych przez integratorów w ramach przetargów publicznych" - powiedział prezes Andrzej Przybyło, cytowany w komunikacie.

Komputery sprzedawane pod marką Alsen dedykowane będą dla użytkowników domowych, dla których szczególne znaczenie ma 3-letnia gwarancja. Partnerzy będą mogli kupować sprzęt w sieci franszyzowej Alsen należącej do Grupy AB. Triline to marka skierowana głównie do sektora MSP, korporacji i administracji publicznej, która sprzedawana będzie za pośrednictwem niezależnych resellerów i integratorów. Oprócz komputerów stacjonarnych pod tą marką sprzedawane będą również serwery, stacje robocze czy terminale sieciowe, które sukcesywnie będą uzupełniać ofertę AB skierowaną do polskich odbiorców.

"Wprowadzenie na polski rynek komputerów produkowanych w czeskiej fabryce należącej do Grupy AB to kolejny element synergii produktowej, nad którą spółka pracuje od przejęcia w 2007 roku holdingu AT Computers" - czytamy dalej w komunikacie.

Czeska fabryka produkuje obecnie ok. 60 tys. komputerów rocznie, ale jej moce to 200 tys. sztuk, informował dyrektor finansowy AB Piotr Nowjalis w rozmowie z agencją ISB w maju. AB przejęło AT Computers Holding (ATCH) we wrześniu zeszłego roku.

W I kw. 2008 roku AB miało 3,092 mln zł zysku netto wobec 423 tys. zł w okresie styczeń-marzec 2007 roku (kiedy rok finansowy był przesunięty). Przychody wyniosły 649,82 mln zł wobec 342,52 mln zł rok wcześniej. Wyniki za 2008 r. obejmują grupę kapitałową AB, a za poprzedni rok wyniki jednostkowe AB i ATCH (AB ma prawo do konsolidacji wyników czeskiego holdingu tylko za listopad i grudzień 2007 roku).

  • Więcej informacji:
  • AB
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: AB planuje sprzedać w Polsce 65 tys. komputerów własnych marek w 1,5 roku

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl