SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Aflofarm wrócił z reklamami do radia, ale nie kosztem telewizji

Aflofarm Farmacja Polska po pięciu kwartałach, w których mocno ograniczył budżety na reklamę radiową, od połowy br. wydaje na nią zdecydowanie więcej. Jednocześnie firma zwiększyła wydatki reklamowe w telewizji.

Article

W I kwartale ub.r. Aflofarm na reklamy w radiu cennikowo przeznaczył 139,7 mln zł, o 2,9 mln zł więcej niż w telewizji. Jednak w kolejnych pięciu kwartałach budżet firmy na reklamę radiową mocno zmalał - tylko w II kwartale ub.r. przekroczył 70 mln zł, a w dwóch pierwszych kwartałach br. wynosił niecałe 65 mln zł. Zdecydowanie najniższe były wydatki od lipca do września ub.r. - wyniosły zaledwie 31,3 mln zł, czyli ponad trzy razy mniej niż ówczesny budżet na reklamy w telewizji. W tamtym okresie firma szczególnie ograniczyła współpracę ze stacją RMF FM, w której wcześniej lokowała ponad połowę swojego budżetu radiowego.

W efekcie w II i III kwartale ub.r. Aflofarm wydał w radiu o jedną trzecią mniej niż w samym I kwartale ub.r. (103,8 mln zł wobec 139,7 mln zł). Niższe były też wydatki w I połowie br. - 129,4 mln zł.

Jednak w połowie br. firma zmieniła strategię mediową i wróciła z większymi budżetami do radia. W III kwartale br. jej wydatki w tym medium wyniosły 119 mln zł, czyli tylko o 10,4 mln zł mniej niż w całym I półroczu br.

Cennikowe wydatki reklamowe Aflofarm Farmacja Polska (dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

2012

2013

telewizja

radio

telewizja

radio

I kwartał

136 779 584

139 670 694

168 162 338

64 882 219

II kwartał

116 584 291

72 462 160

113 712 437

64 572 520

III kwartał

100 523 371

31 316 822

146 269 186

118 972 234

IV kwartał

117 947 996

58 861 857

 

 


Wraz z mocniejszym powrotem do radia Aflofarm nie ograniczył jednak wydatków na reklamę telewizyjną - w III kwartale br. cennikowo wyniosły one 146,3 mln zł, o 45,8 mln zł więcej niż rok wcześniej. Z kolei w trzech kwartałach br. budżet marketingowy firmy w telewizji to 428,1 mln zł, o 74,2 mln zł więcej niż przed rokiem (to wzrost o 21 proc.). Cennikowe wydatki na reklamę radiową od stycznia do września br. wyniosły natomiast 248,4 mln zł, o 5 mln zł więcej niż rok wcześniej.

Telewizja i radio pochłaniają zdecydowaną większość budżetu marketingowego Aflofarmu. W całym ub.r. firma na reklamę w tych dwóch mediach przeznaczyła 92,7 proc. swoich całkowitych wydatków (bez uwzględnienia internetu) - 774,1 z 835,3 mln zł. Natomiast w trzech kwartałach br. ten odsetek był jeszcze wyższy - 96,5 proc. (676,6 z 701,4 mln zł).

Aflofarm Farmacja Polska to zdecydowanie największy reklamodawca w Polsce - w trzech kwartałach br. jego cennikowe wydatki (bez internetu) wyniosły 701,4 mln zł, podczas gdy drugiego pod tym względem Unileveru - 410,1 mln zł (zobacz cały top10 reklamodawców).

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Aflofarm wrócił z reklamami do radia, ale nie kosztem telewizji

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kotylia5@wp.pl
zaczęła łykać , to niewątpliwie by mi ona wysiadła. Kto do jasnej cholery dopuszcza do tego, żeby te głupoty były non stop emitowane. Gdzie są jakieś Komisje Etyki Mediów. Gdzie są lekarze, którzy na to patrzą i nie przestrzegają ludzi ,przed braniem tych wszystkich specyfików. Chyba , że lekarze cieszą się z tego, bo dzięki niewiedzy ludzi mają potem pełne ręce roboty. Cóż, podejrzewam ,że nikt nie przejmie się moim gadaniem, ot jakaś nawiedzona i tyle. Ale przez ten cholerny Aflofarm, odechciewa mi się słuchać mojego radia. Tym bardziej, jak jestem co 15 minut bombardowana ich reklamami. Telewizji już prawie nie oglądam, min. ze względu na reklamy'>Mam już dość nachalnych i żenujących reklam tego( pożal się boże) producenta cudownych pastylek i syropków, na wszystko. Boję się otworzyć lodówkę, bo zaraz wyskoczy mi reklama ichniejszych specyfików ( zwanych dla niepoznaki- suplementami diety..)Od rana do wieczora słyszę,że jak czegoś od nich nie będę łykała, to : wypadną mi włosy i połamią się paznokcie, uduszę się od,, kaszlu palacza', złapią mnie straszne skurcze, albo dopadnie rozwolnienie., nie mówiąc już o biednej ,,zmęczonej wątrobie'. I własnie odnośnie tej wątroby, trzeba powiedzieć,że ..gdybym to całe reklamowane< G> zaczęła łykać , to niewątpliwie by mi ona wysiadła. Kto do jasnej cholery dopuszcza do tego, żeby te głupoty były non stop emitowane. Gdzie są jakieś Komisje Etyki Mediów. Gdzie są lekarze, którzy na to patrzą i nie przestrzegają ludzi ,przed braniem tych wszystkich specyfików. Chyba , że lekarze cieszą się z tego, bo dzięki niewiedzy ludzi mają potem pełne ręce roboty. Cóż, podejrzewam ,że nikt nie przejmie się moim gadaniem, ot jakaś nawiedzona i tyle. Ale przez ten cholerny Aflofarm, odechciewa mi się słuchać mojego radia. Tym bardziej, jak jestem co 15 minut bombardowana ich reklamami. Telewizji już prawie nie oglądam, min. ze względu na reklamy
9 9
odpowiedź