SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Agencja Lemon Sky sprzedana JWT Warszawa za 21 mln zł

Grupa SMT SA sprzedała agencję Lemon Sky za kwotę 21 mln zł. Kupującym jest agencja reklamowa JWT Warszawa należąca do holdingu WPP.

Article

JWT Warszawa 80 proc. udziałów Lemon Sky kupiła za 17,4 mln zł od Invest SMT Software, spółki zależnej SMT SA, natomiast pozostałe 20 proc. od akcjonariuszy będących pracownikami agencji.

Lemon Sky (dawniej działająca pod nazwą Adv.pl) zaczynała jako agencja interaktywna, a obecnie specjalizuje się w marketingu zintegrowanym. Zatrudnia ok. 70 osób w dwóch biurach zlokalizowanych we Wrocławiu i Warszawie.

Według niezaudytowanych wyników finansowych w 2013 roku spółka osiągnęła ponad 21 mln zł przychodów ze sprzedaży, a wartość aktywów netto spółki na koniec roku wyniosła ok. 7 mln zł.

- Z jednej strony bardzo się cieszę, że kolejny raz udało nam się osiągnąć założony cel biznesowy i wierzę, że nasze plany inwestycyjne przyniosą oczekiwane rezultaty. Z drugiej zaś, Lemon Sky (kiedyś Adv.pl) to historycznie nasza pierwsza spółka. Czuję do niej ogromny sentyment - komentuje Konrad Pankiewicz, prezes SMT i współzałożyciel Lemon Sky.

Lemon Sky została wystawiona na sprzedaż rok temu, kiedy SMT SA zmieniła nazwę z Grupy ADV i postanowiła skupić się na segmencie technologicznym (więcej na ten temat).

JWT Warszawa jest częścią WPP, jednej z największych grup na świecie specjalizujących się w komunikacji i marketingu. WPP zatrudnia 170,000 osób (łącznie z podmiotami stowarzyszonymi) ulokowanych w 3,000 biur w 110 krajach na całym świecie. Łączne przychody WPP wyniosły 10,4 mld funtów w 2012r. Obecna kapitalizacja WPP wynosi 18,1 mld funtów.

To kolejna w ostatnim czasie akwizycja przez holding reklamowy agencji specjalizującej się w digitalu. W październiku ub.r. Saatchi & Saatchi (należąca do Grupy Publicis) przejęła agencję interaktywną Interactive Solutions (więcej na ten temat), natomiast w styczniu br. Aegis Media kupił agencję social mediową Socializer (przeczytaj o tym więcej).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Agencja Lemon Sky sprzedana JWT Warszawa za 21 mln zł

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kajman
Udana inwestycja. Dobra agencja, ciekawe kampanie, szacun za serce i rozum.
13 9
odpowiedź
User
ekspert
gratulacje!!!
9 8
odpowiedź
User
nati
:)
8 8
odpowiedź
User
sowaban
Atrakcyjna wycena. Chyba dotychczasowy właściciel bardzo mocno chciał spieniężyć sukces. Za 300tyś za głowę dostajesz doświadczony zespół, rozpoznawalna markę i niezłe portfolio.
12 8
odpowiedź
User
miętki
po Dorobiszu niewiele tam sensu zostało :)
16 8
odpowiedź