SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Agora, ePaństwo, Polska Press, PMPG, RMF z dofinansowaniem od Google

Projekty Grupy RMF, Polska Press Grupy, Fundacji ePaństwo, PMPG Polskie Media oraz Agory uzyskały propozycję finansowania w drugiej turze tegorocznej edycji DNI Innovation Fund. Łącznie docenione zostały 124 projekty z Europy, a polscy wydawcy otrzymają w sumie 877,6 tys. euro.

Article

DNI Innovation Fund to projekt prowadzony przez Google, w ramach którego koncern wspiera finansowo wybrane inicjatywy i koncepcje dziennikarskie z całej Europy.

W tegorocznej edycji napłynęło ponad 850 zgłoszeń z 25 krajów. Ostatecznie wyłoniono 124 projekty, które otrzymały propozycje finansowania na łączną kwotę ponad 24 mln euro.

Najwięcej pieniędzy (ponad 5 mln euro) popłynie do projektów nadesłanych z Niemiec. Finansowanie na poziomie przekraczającym 2 mln zapewnili sobie wydawcy pochodzący z Francji i Hiszpanii, kwoty przekraczające grubo 1 mln euro zostaną wydane przez Google na projekty zgłoszone z Wielkiej Brytanii, Norwegii i Portugalii.

W tegorocznej edycji DNI Innovation Fund o wsparcie ubiegali się także polscy wydawcy, ostatecznie wybrano 5 przygotowanych przez RMF, Polska Press Grupę, Fundację ePaństwo, PMPG Polskie Media oraz Agorę. Polskie projekty mają otrzymać łączne wsparcie w wysokości 877,6 tys. euro.

Grupa RMF przygotowuje projekt, dzięki któremu słuchacze mają otrzymać strumień informacji multimedialnych dopełniających transmisje radiowe.

„Budżet Alert” od Polska Press Grupy to platforma dedykowana budżetom partycypacyjnym. - Chcemy zachęcić ludzi do zmieniana i rozwijania swojego najbliższego otoczenia. Projekt zapewni nowoczesne narzędzia do prezentacji budżetów, danych i zgłaszanych projektów – wyjaśnia w komunikacie Tomasz Krawczyk, dyrektor rozwoju regionalnego Polska Press Grupy. - Zbierzemy w jednym miejscu profesjonalne i użyteczne informacje, które pomogą lokalnym społecznościom znajdować inspiracje i podejmować decyzje w sprawie publicznych pieniędzy. Będzie także wspierał oraz monitorował działania władz lokalnych.

Fundacja ePaństwo tworzy narzędzie, które umożliwi dziennikarzom research dotyczący osób publicznych w Polsce. - Chcemy wykorzystać technologię cyfrową do zautomatyzowania pewnego fragmentu pracy dziennikarzy i tym samym sprawić, że będą mieli więcej zasobów do wykonania kreatywnej pracy, w której maszyny wciąż nie mogą równać się z ludźmi - tłumaczy Daniel Macyszyn, prezes zarządu Fundacji ePaństwo.

Z kolei PMPG Polskie Media przygotowuje system wspierający jakościowe dziennikarstwo i właściwe wynagrodzenie autorów.

Piąty polski projekt wyłoniony w tegorocznej edycji DNI Innovation Fund pochodzi od Agory. Został przygotowany przez redakcję „Wysokich Obcasów” i nosi nazwę „Women Choose The News”. Chodzi o tworzoną wyłącznie przez kobiety platformę, z którą współpracować będą dziennikarki ze wszystkich krajów Unii Europejskiej. Ich propozycje najważniejszych informacji dnia będą trafiały do odbiorców za pośrednictwem strony www, newslettera i mediów społecznościowych. Na łamach serwisu będą pojawiały się także najbardziej wpływowe kobiety w życiu publicznym - działające w polityce, artystki czy aktywistki.

- Naszym celem jest budowa platformy, na której kobiety zyskają tubę pozwalającą im zwiększyć swoją obecność i wpływ na dyskurs publiczny w całej Unii Europejskiej. To szczególnie ważne, gdy Unia trzeszczy, a prawa kobiet są zagrożone - mówi Zuzanna Ziomecka, szefowa serwisu WysokieObcasy.pl i współtwórczyni projektu.

Żaden z polskich wydawców wybranych w tegorocznej edycji DNI Innovation Fund nie zdecydował się na podanie wysokości finansowania, które może otrzymać w ramach projektu.

W pierwszej rundzie DNI Innovation Fund wsparcie od Google otrzymało 7 projektów z Polski: Glob360, Webnalist, Polityka, Agora i Grupa Radiowa Agory, ZPR Media oraz Eurozet.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Agora, ePaństwo, Polska Press, PMPG, RMF z dofinansowaniem od Google

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
obserwator
> Chodzi o tworzoną wyłącznie przez kobiety platformę

Oj, wyobrażacie sobie ten krzyk postępowców, gdyby ktoś chciał stworzyć identyczną platformę wyłącznie dla mężczyzn?

Hipokryzja.
52 17
odpowiedź
User
Aster
Przecież ten cały projekt to przekupywanie mediów przez Google żeby pozyskać ich wsparcie przy różnych konfliktach z regulatorami które już ma ten monopolista
46 16
odpowiedź
User
Grzesiek
@obserwator
Tylko widzisz...takich projektów gdzie mężczyźni to większość czy całość projektu, redakcji ciągle jest dużo, większość :D
Przekupienie...za 150 tys. € ? Więcej mogą wydać na samą reklamę, a nie jawny i konkretny projekt.
Czy ma to wpływ ? Może mieć, ale bardziej obawiałbym się wpływu na polityków w danym państwie, w strukturach Unii. Wielka Brytania wychodzi z UE, Putin się cieszy, ale czy brytyjskie i inne firmy z UK będą nadal płacić zerowe podatki i chcą działać w całej Unii ? A Luksemburg, który podpisuje tajne umowy z gigantami w celu unikania opodatkowania ? To są realne problemy. I nie chodzi o wysokie opodatkowanie, ale jeden płaci 0/3/5 % a reszta 15-30 to coś jest nie tak.
18 18
odpowiedź
User
antyFox
Polski wydawca Polska Press czyli Niemcy. Brawo dla Helmutów za robienie Polaczków na szaro!
25 16
odpowiedź
User
bonar
Największa pula idzie do Niemiec, tak tylko przypomnę, że Google w DE ma bardzo poważne problemy z wdrażaniem swoich usług, które w mniemaniu Niemców naruszają ich prywatność, warto nadmienić, że np. Google Street View jest zupełnie niedostępne, Niemcy nie wyrazili zgody na fotografowanie ich ulic, więc projekty tego typu przynajmniej ja odbieram jako zakup mediów w celu kształtowania opinii.
30 11
odpowiedź