SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Agora obniży ceny pakietów paywalla „Gazety Wyborczej”? „Testujemy różne rozwiązania”

Na koniec czerwca br. Agora miała 15,1 tys. płatnych subskrybentów prenumeraty cyfrowej „Gazety Wyborczej”. Wydawca nadal pracuje nad dopasowaniem oferty do oczekiwań odbiorców paywalla. Pod uwagę brana jest m.in. obniżka cen pakietów.

Agora ogłosiła w ubiegłym tygodniu, że za dostęp do treści „Gazety Wyborczej” płaci 15,1 tys. subskrybentów (dane na dzień 30 czerwca br.), z czego 11,62 tys. (77 proc.) cenę standardową za wybrany pakiet, a 3,47 tys. (23 proc.) korzysta z promocji pierwszy miesiąc za 0,99 zł. W dalszym ciągu najpopularniejszy wśród prenumeratorów jest pakiet podstawowy „Wyborcza”.

- Ten wybór może być podyktowany chęcią szybkiego i łatwego dostępu czytelników do treści „Gazety Wyborczej”. Dodatkowo, może to też wynikać z większego wykorzystania desktopów niż tabletów i smartfonów, mimo rosnącej dostępności internetu - tłumaczy Wirtualnemedia.pl Robert Musiał, członek zarządu Agory.

System płatnego dostępu do treści „Gazety Wyborczej” uruchomiono w lutym br. Wówczas Agora informowała, że użytkownikom przedłużającym subskrypcje oraz tym, którzy z nich rezygnują, proponowane będą specjalne promocje. Oferty miały być również dobierane indywidualnie. Robert Musiał twierdzi, że wydawca nie zrezygnowała z tego pomysłu. - Cały czas pracujemy nad promocjami dla subskrybentów i nowych użytkowników paywalla - mówi nam Musiał.

Agora zdaje sobie sprawę z tego, że wpływ na wybór pakietu lub decyzję o przedłużeniu subskrypcji może mieć cena za dostęp do treści. Choć - zdaniem wydawcy - cena nie musi być najistotniejszym kryterium przy dokonywaniu takiego wyboru to jednak Agora bierze pod uwagę możliwość jej obniżenia. - Ciągle pracujemy nad dopasowaniem naszych propozycji do oczekiwań czytelników i testujemy różne rozwiązania, m.in. związane ze zmianą ceny pakietów - dodaje Robert Musiał.

>>> Niemal 11 mln zł straty Agory w I półroczu, spadek przychodów

Przypomnijmy, że zmiany w paywallu zapowiedział już w czerwcu Maciej Nowak, dyrektor cyfrowego działu wydawniczego Agory. Twierdził wówczas, że z ofertą płatnego dostępu do serwisów internetowych „Gazety Wyborczej” zapoznało się ok. 300 tys. osób, a do końca roku wydawca chce mieć ok. 30 tys. płatnych subskrybentów (więcej na ten temat).

Dołącz do dyskusji: Agora obniży ceny pakietów paywalla „Gazety Wyborczej”? „Testujemy różne rozwiązania”

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Sajens Fikszyn
Pracują nad KONTENETEM ? Prawda jest jedna - IDĄ NA DNO :-)
odpowiedź
User
Księgowy
15 tysięcy to i tak dużo, że ktoś chce płacić za treści, które w większości można mieć za darmo w innych miejscach w Internecie.
odpowiedź
User
analityk
BUUUUUUUUUUUUUUUUUUHHHHHHHHHHHHHHHAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHAAAAAAAAAAA.
Mój komentarz do poczynań Agory. Daje im jeszcze ze dwa lata do bankructwa.
odpowiedź