SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Agora profiluje ofertę paywalla „Gazety Wyborczej”. Celem 75 tys. subskrybentów na koniec 2016 roku

Liczba płatnych subskrypcji prenumeraty cyfrowej „Gazety Wyborczej” stale rośnie, choć tempo wzrostu jest mniejsze niż w roku ubiegłym. Agora stawia na rozwój profilowania oferty, czym chce przyciągać użytkowników. - Cel 75 tys. subskrybentów na koniec 2016 roku wydaje się niezagrożony - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Bartosz Hojka, prezes Agory.

Bartosz Hojka, prezes Agory Article

Agora nie ujawnia konkretnych danych dotyczących płatnego dostępu do serwisów „Gazety Wyborczej”. Dokładne statystyki zostaną podane za pełny rok.

- Jesteśmy zadowoleni, że na koniec 2014 roku osiągnęliśmy poziom 54,9 tys. płatnych subskrypcji. Ta liczba dalej rośnie. Tempo wzrostu nie jest już takie, jak pod koniec ubiegłego roku, ale cel w postaci co najmniej 75 tys. płatnych prenumerat cyfrowych „Gazety Wyborczej” na koniec 2016 roku wydaje się niezagrożony - wyjaśnia Wirtualnemedia.pl Bartosz Hojka, prezes Agory.

Osiągnięcie na koniec ub.r. liczby 54,9 tys. użytkowników korzystających z płatnego dostępu do treści „GW” w internecie oznaczało duży wzrost w porównaniu z III kwartałem ub.r. Na koniec tego okresu liczba subskrypcji wynosiła tylko 21,2 tys. 

Spółka chce teraz skupić się na profilowaniu oferty, w ramach której będzie bardziej intensywnie proponowała subskrybentom ofertę łączoną, np. z książkami wydawanymi przez Agorę. Działania te mają pomóc w pozyskaniu nowych użytkowników oraz zatrzymać tych pozyskanych.

- Stworzyliśmy dział analiz danych wszystkich biznesów Grupy i jesteśmy w stanie łączyć oferty naszych marek, odpowiadając na zainteresowanie naszych użytkowników. Jeśli wiemy np., jakim filmem interesował się użytkownik lub jaką książkę czytał, to możemy zaproponować mu odpowiedni dla niego rodzaj treści. Rozwój profilowania oferty dla odbiorców jest jednym z najważniejszych priorytetów spółki - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Bartosz Hojka.

Przypomnijmy, że na stronach „Gazety Wyborczej” użytkownik może przeczytać za darmo tylko 10 artykułów w miesiącu. Po wyczerpaniu limitu proponowany jest mu zakup jednego z trzech pakietów: „Wyborcza”, „Wyborcza Plus” lub „Wyborcza Premium”.

Jak już informowaliśmy wczoraj w III kwartale br. koncern medialny Agora zanotował wzrost przychodów o 6,5 proc., ale spółka zakończyła go ze sporą stratą netto. Najmocniej wzrosły wpływy z działalności radiowej, a jedyny, choć nieduży spadek przychodów, nastąpił w segmencie prasowym.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Agora profiluje ofertę paywalla „Gazety Wyborczej”. Celem 75 tys. subskrybentów na koniec 2016 roku

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
olo
Pies wam będzie płacił. Grosza nie dam.
33 30
odpowiedź
User
dowidzenia
Może Kiszczak z Jaruzelskim wykupią abonament na pajwala waszego przez naród znienawidzonego.
18 29
odpowiedź
User
google
Paywall? Wystarczy czyścić cookies i wchodzić z googla, by treści były za darmo.
21 21
odpowiedź
User
george
Wirtualnemedia mają kosę na Agorę więc w każdej informacji piszą o stracie netto gdy analitycy giełdowi biorą pod uwagę wskaźnik EBITDA i z tego rozliczany jest zarząd, ale cóż - takie dziś "dziennikarstwo śledcze"...
26 14
odpowiedź
User
:))
#google, witek sprytek złodziejaszek
13 12
odpowiedź