SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Agora: 110 tys. subskrypcji cyfrowych „Gazety Wyborczej” na koniec br., chcemy zwiększyć wpływy od każdego użytkownika

W br. liczba klientów płatnej oferty cyfrowej „Gazety Wyborczej” (Agora) ma wzrosnąć o ok. 10 tys. do 110 tys. - Chcielibyśmy w dużo większym stopniu skoncentrować się teraz nie na budowie wolumenu, ale na zwiększeniu rentowności tego obszaru naszej działalności - zapowiedział Bartosz Hojka, prezes Agory.

Article

Ponad miesiąc temu Agora poinformowała, że płatna oferta cyfrowa „Gazety Wyborczej”, wprowadzona na początku 2014 roku, na koniec ub.r. miała prawie 100 tys. użytkowników, wobec 77 tys. rok wcześniej. To wyższy wynik niż wcześniejsze plany, które zakładały poziom 90 tys. subskrybentów.

Obecnie spółka zapowiada, że na koniec br. chce mieć 110 tys. klientów subskrypcji cyfrowej „GW”. Jednocześnie zamierza skupić się na zwiększeniu średnich wpływów od tych użytkowników.

- To trochę efekt zmiany strategii w tym obszarze oraz celów, które stawiamy sobie i naszym menedżerom, którzy realizują ten projekt. Chcielibyśmy w dużo większym stopniu skoncentrować się teraz nie na budowie wolumenu, ale na zwiększeniu rentowności tego obszaru naszej działalności. Rentowność tego obszaru jest w tej chwili dla nas najważniejsza. Uważamy, że ten wolumen jest satysfakcjonujący - powiedział w piątek na konferencji prasowej Bartosz Hojka, prezes Agory.

Płatna oferta cyfrowa „Gazety Wyborczej” składa się z dwóch pakietów: standardowego (obejmującego nielimitowany dostęp do wszystkich serwisów „GW” zawierających teksty z jej wydań papierowych i do dodatkowych artykułów dla prenumeratorów) oraz premium (obejmującego wszystkie treści co Wyborcza, a dodatkowo dostęp do e-wydań „GW”, aplikacji mobilnej dziennika, tekstów z „Książek. Magazynu do czytania” i „Wysokich Obcasów Extra” oraz zniżek na książki w Kulturalnym Sklepie i ebooki na Publio.pl).

Oba są oferowane na miesiąc, kwartał i rok. Nominalnie miesięczny dostęp do podstawowego pakietu kosztuje 19,90 zł, a do premium - 29,90 zł. Przy czym regularnie prowadzone są promocje: niedawno ceny obniżono o ok. 30 proc., a obecnie kwartalny dostęp do pakietu podstawowego kosztuje 30 zł, a do premium - 60 zł.

Agora nie podaje, ile obecnie wynoszą średnie wpływy od użytkownika tej oferty. - Na dzisiaj poziom przychodów z tego źródła nie jest jeszcze na tyle znaczący w ramach wszystkich przychodów w segmencie Prasa, żeby wyodrębniać informacje o przychodach z tego tytułu - wyjaśnił Bartosz Hojka.

Jak wydawca chce przekonać subskrybentów cyfrowych „GW”, żeby płacili więcej za tę usługę? Prezes Agory zapowiedział, że będą im oferowane różne dodatkowe treści.

Według danych ZKDP w całym ub.r. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 140 662 egz. Natomiast według badani Gemius/PBI w listopadzie ub.r. serwis Wyborcza.pl miał 6,16 mln realnych użytkowników i 63,9 mln odsłon.

W ub.r. Agora zanotowała 1,198 mld zł wpływów ze sprzedaży (wzrost o 0,8 proc. w skali roku) i 13,2 mln zł straty netto (wobec 15,3 mln zł zysku rok wcześniej).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Agora: 110 tys. subskrypcji cyfrowych „Gazety Wyborczej” na koniec br., chcemy zwiększyć wpływy od każdego użytkownika

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
445345
Upadku już nic nie zatrzyma, agora na wolnym rynku medialnym nie potrafi istnieć - to pokazuje ile pompowano kasy publicznej w ten czerwony bajzel.
odpowiedź
User
Rob
Jeżeli prezes Agory ma cojones to przetnie ten wrzód -zamykając GW- inaczej Agora pójdzie na dno.
odpowiedź
User
michu
100k subów x min. 20pln = 2 000 000 pln to za mało by o tym mówić?
odpowiedź