SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Akcje Multimedia Polska po 12,0 zł

Cena akcji dla inwestorów detalicznych i instytucjonalnych w ofercie Multimedia Polska została wyznaczona na 12 zł.

- Cena sprzedaży akcji w ofercie potwierdza, że inwestorzy pozytywnie odbierają nasze dotychczasowe osiągnięcia, rynek na którym działamy, a także klarowną strategię – mówi Andrzej Rogowski, Prezes Multimedia Polska. – Przypomnę, że w kolejnych latach zamierzamy skupić się na: rozwoju usługi Triple Play (łączy w jednym pakiecie telewizję, szerokopasmowy dostęp do Internetu i telefonię stacjonarną), wprowadzaniu nowych produktów, takich jak telewizja cyfrowa w sieciach kablowych, a także konsolidacji rozdrobnionego rynku operatorów kablowych – dodaje prezes.

Na podstawie budowy księgi popytu przeprowadzonej wśród inwestorów instytucjonalnych w Polsce i za granicą (zakończyła się 2 listopada), ustalona została cena oferowanych akcji w ramach Oferty Globalnej, a także ostateczna liczba akcji (nowych i istniejących) sprzedawanych w Ofercie Globalnej. Cena akcji w ofercie została wyznaczona na 12 zł. W ramach Oferty Globalnej zaoferowane zostało blisko 67 mln nowych i istniejących akcji. Multimedia Polska wyemituje 20,8 mln nowych akcji, a dotychczasowi akcjonariusze Spółki, w tym ABN AMRO Ventures i TRI MEDIA Holdings sprzedadzą łącznie 46,2 mln istniejących akcji.

Dla inwestorów detalicznych zostało wstępnie przeznaczone 7 mln istniejących akcji, czyli ponad 10% oferowanych, w ramach całej Oferty Globalnej. Ostateczna decyzja o liczbie przydzielonych akcji inwestorom instytucjonalnym i detalicznym zostanie ogłoszona po zakończeniu zapisów wśród inwestorów instytucjonalnych. Inwestorzy instytucjonalni składają zapisy na akcje w dniach od 3 do 7 listopada br. Przydział akcji wszystkim inwestorom przewidziany jest na 8 listopada lub w zbliżonym terminie.
Po zakończeniu Oferty Globalnej, Emerging Ventures Limited zachowa pośrednio pakiet kontrolny akcji Spółki (56%). Nowi akcjonariusze będą mieć ponad 42% akcji Multimedia Polska.

Cele emisyjne Multimedia Polska:

Dzięki emisji akcji Multimedia Polska pozyska około 250 mln zł brutto. Środki te pomniejszone o koszty związane z oferowaniem akcji zostaną przeznaczone na:
Spłatę zadłużenia – 100 mln zł
Inwestycje związane z wprowadzeniem telewizji cyfrowej w sieciach telewizji kablowej oraz wyposażenie klientów w cyfrowe dekodery konieczne do obioru telewizji cyfrowej – 60-70 mln zł
Inwestycje związane z konsolidacją rozdrobnionego rynku operatorów kablowych oraz inne cele wskazane w strategii Spółki – pozostałe środki pozyskane z emisji.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Akcje Multimedia Polska po 12,0 zł

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl