SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Amerykanie wydają mniej na reklamę

Rynek reklamowy w USA przeżywa małe załamanie. Najwięksi reklamodawcy na rynku zredukowali wydatki na reklamę i promocję w 4 kwartale 2005.

Wynika z raportu firmy TNS Media Intelligence ogłoszonego w tym tygodniu.

W porównaniu z 2004r. wydatki 10 największych reklamodawców (m.in. Procter & Gamble, AT&T, DaimlerChrysler AG, Walt Disney, Johnson & Johnson) spadły o 3.3% do kwoty 18.6 miliarda dolarów. "Firmy stają się ostrożniejsze" - komentuje sytuację John Swallen, przedstawiciel TNSMI - "W chwili obecnej nieznaczny ruch na rynku reklamowym pochodzi od firm spoza pierwszej 100-ki."

Największy wzrost pod koniec ub. roku zanotowały media internetowe (o 13.3%). Najbardziej straciła telewizja i stacje radiowe. Chociaż wydatki na reklamę prasową wzrosły zaledwie o 1.1% gazety codzienne wciąż pozostają najbardziej dochodowym medium w USA.


Najbardziej dochodowe media w 2005r.:
1. Prasa lokalna
2. Sieci TV
3. TV kablowa
4. TV w miejscu sprzedaży
5. Internet
6. Outdoor
7. Magazyny B-2-B

Najwięksi reklamodawcy w 2005r:
1. PROCTER & GAMBLE
2. GENERAL MOTORS
3. TIME WARNER
4. VERIZON COMMUNICATIONS
5. FORD
6. AT&T
7. DAIMLERCHRYSLER.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Amerykanie wydają mniej na reklamę

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl