SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Amerykańskie firmy radiowe planują fuzję

Sirius - satelitarna firma radiowa oparta na opłatach abonenckich - planuje nabyć swojego rywala XM za 4,6 miliarda dolarów.

Dzięki temu w jednej stacji nadawane byłyby programy takich gwiazd jak Oprah Winfrey, Howard Stern czy Bob Dylan.

Jednak jakiekolwiek połączenie obu firm będzie podlegać ścisłemu nadzorowi regulatorów ds. ochrony konkurencji. Kevin Martin – przewodniczący federalnej komisji do spraw komunikacji (Federal Communications Commision – FCC) – powiedział, że poprzeczka wobec zawarcia tego porozumienia „będzie zawieszona wysoko”, gdyż naziemne radiostacje mogą być przeciwne tej umowie.

Blair Levin – analityk firmy Stifel Niicolaus i były szef sztabu FCC – uważa, że Departament Sprawiedliwości wraz z FCC pozwolą na połączenie. Twierdzi jednak, że będzie to zgoda „na pograniczu”.

Narodowe Stowarzyszenie Nadawców (National Association of Broadcasters), które działa na rzecz lokalnych stacji twierdzi, że proponowany sojusz może stworzyć zbytnio skoncentrowany rynek.

Sirius i XM argumentują jednak, że powinno się dopuścić do fuzji, gdyż już teraz rywalizują z wszystkimi dostępnymi urządzeniami audio – od samochodowych odbiorników po cyfrowe odtwarzacze muzyki.

Obie stacje nazywają umowę „fuzją równości”, chociaż Sirius miałby 53 procent udziałów w przedsięwzięciu.

April Horas – analityk firmy Janco Partners – powiedział: „Obawiam się, że obie firmy bardziej skupią się na kwestiach regulacyjnych niż na swoich klientach.”

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Amerykańskie firmy radiowe planują fuzję

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl