SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Amerykańskie nastolatki już nie kupują płyt CD

Aż 48 proc. amerykańskich nastolatków nie kupiło w minionym roku ani jednej płyty CD, natomiast tylko 42 proc. odbiorców płaciło za muzykę pobieraną z sieci - pokazuje badanie przeprowadzone przez NPD Group.

Według wyników badania 2007 roku milion konsumentów w Stanach Zjednoczonych przestał kupować płyty kompaktowe, w czym prym wiodą nastolatki - 48 proc. z nich nie kupiło przez ostatnich 12 miesięcy żadnego nośnika CD z muzyką. Z kolei wśród 29 milionów Amerykanów pobierających pliki muzyczne legalnie z internetu większość stanowią osoby w średnim wieku (36-50 lat). Największymi muzycznymi sklepami internetowymi okazały się Wal-Mart oraz iTunes.

Chociaż sprzedaż muzyki wzrosła o 10 proc. w porównaniu do roku 2006, to zyski wytwórni płytowych spadły o jedną dziesiątą. Stało się tak dlatego, że najbardziej dochodowa forma dystrybucji muzyki, czyli sprzedaż płyt CD, zmniejszyła się o 10 proc., a zwyżkujące o taką samą wartość legalne ściąganie plików muzycznych z internetu nie jest jeszcze rozpowszechnione na zbyt dużą skalę.

Spadek zysków ze sprzedaży muzyki jest również związany z wypieraniem legalnego pobierania muzyki z Internetu przez jej pirackie ściąganie za pomocą programów P2P. Obie te formy dystrybucji się rozwijają, jednak nierównomiernie, ponieważ o ile w 2006 roku legalne ściąganie z sieci stanowiło 48 proc. wszystkich pobrań plików muzycznych, o tyle w ubiegłym roku już tylko 42 proc.

  • Więcej informacji:
  • CD
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Amerykańskie nastolatki już nie kupują płyt CD

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl