SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Artman zwiększy powierzchnię sklepów

Spółka odzieżowa Artman planuje w najbliższych latach wzrost rentowności netto, w tym roku ma się ona zwiększyć do 3,0% z 2,2% w zeszłym roku, ale w perspektywie do 8-9%.

Na ten rok spółka zakłada powiększenie powierzchni swoich sklepów firmowych do 26 tys. m. kw. z 18 tys. na koniec 2005 roku, poinformowali na środowej konferencji przedstawiciele spółki.

„Wzrost rentowności chcemy osiągnąć dzięki korzyściom skali, a po drugie rosnącej sprzedaży na metr kwadratowy. W zeszłym roku nasza sprzedaż na metr kwadratowy wzrosła o 7%” – powiedział Grzegorz Koterwa, dyrektor finansowy Artmana.

Artman podtrzymał w środę prognozy wyników na ten rok zakładające osiągnięcie 6 mln zł zysku netto przy 200 mln zł przychodów ze sprzedaży. W 2005 roku spółka miała 3,18 mln zł zysku netto przy 142 mln zł przychodów. W pierwszym kwartale 2006 roku Artman miał sprzedaż na poziomie 38,5 mln zł (wzrost o 46% r/r).

„Mamy zamiar utrzymać w tym roku dynamikę wzrostu przychodów na poziomie 40% i zwiększyć powierzchnię handlową o 8.000 m. kw.” – powiedział Jan Pilch, wiceprezes Artmana.

Firma planuje otwieranie nowych salonów w Polsce i za granicą m.in. na rynku rosyjskim. Sprzedaż eksportowa Artmana ma się stopniowo zwiększać wraz z nasycaniem się krajowego rynku. W 2005 roku stanowiła ona 7% przychodów, a w tym roku ma sięgnąć 11-12%.

Artman, sprzedająca odzież pod marką House, ma w perspektywie wprowadzenie na rynek kolejnej marki, ale nie stanie się to prawdopodobnie w tym roku.

„W tym roku i na początku przyszłego roku skoncentrujemy się na rozwoju marki House, która ma jeszcze bardzo duży potencjał wzrostu, ale mamy plany wprowadzenia na rynek nowej marki” – powiedział prezes spółki Krzysztof Bajołek.

Dodał, że w związku z planowaną szybką rozbudową sieci sprzedaży w Polsce i za granicą Artman nie planuje w najbliższych latach wypłaty dywidendy. Tegoroczne nakłady na rozbudowę sieci mają wynieść 5-6 mln zł.

Grupą docelową dla odzieży Artmana są młodzi ludzie w wieku 15-25 lat. Bajorek ocenia wielkość tego rynku w Polsce na 3,5 mld zł.

„Za ubiegły rok nasz udział w tym rynku wyniósł 4%, w tym roku będzie to ponad 5%. Docelowo będzie to około 10%. Ten rynek jest bardzo rozdrobniony i nigdzie żadna firma nie ma zwykle więcej niż dziesięć – kilkanaście procent udziału” – powiedział prezes Artmana.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Artman zwiększy powierzchnię sklepów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl