SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Autobusy na telefon w Krakowie

To nie żart. Już jesienią wzorem włoskiej Florencji na obrzeżach Krakowa pojawią się telebusy MPK, które na telefoniczne wezwanie przyjadą nawet po... jednego pasażera.

System jest prosty: autobus stoi w zajezdni i czeka na sygnał od dyspozytora. Ten po zebraniu zgłoszeń od pasażerów mieszkających w okolicy kontaktuje się z kierowcą i podaje mu trasę, którą pojazd ma przejechać. Autobus zbiera po drodze niecierpliwych pasażerów i wiezie ich do któregoś z węzłów przesiadkowych, z których kontynuacja podróży do centrum nie stanowi żadnego problemu. Cała operacja od telefonicznego zgłoszenia do przyjazdu autobusu w umówione miejsce ma trwać maksymalnie 30 minut - czytamy w "GW".

A co jeśli na kurs w tej okolicy będzie tylko jedno zgłoszenie? - I tak przyjedziemy. Zależy nam na każdym kliencie, choć najbardziej optymalne byłoby jeżdżenie pełnym autobusem - mówią gazecie przedstawiciele MPK.

Pilotażowo telebusy pojawią się we wrześniu w rejonie os. Złocień w Bieżanowie oraz w okolicach ulic Podwierzbie, Rączna i Rybitwy. Co ważne, za uruchomienie systemu krakowskie MPK nie zapłaci ani grosza. Całość przedsięwzięcia finansują Włosi (dostarczą technologię i oprogramowanie usługi) oraz Unia Europejska (wraz ze Stuttgartem i hiszpańskim Burgos Kraków bierze udział w unijnym projekcie Caravel/Civitas, którego celem jest poprawa miejskiej komunikacji w dużych europejskich miastach) - donosi w "GW".

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Autobusy na telefon w Krakowie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl