SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Bankier.pl stawia na rozwój usług finansowych

Portal finansowy Bankier.pl planuje na ten rok zwiększenie zysku netto do 710 tys. zł z 343 tys. zł w 2005 roku i przychodów do 9,01 mln zł z 6,21 mln zł rok wcześniej.

W realizacji zamierzeń ma pomóc większa skala działalności dzięki kapitałowi pozyskanemu z GPW i rozwój sprzedaży usług finansowych, poinformował na środowej konferencji prasowej prezes Bankier.pl Tomasz Jażdżyński.

„W spółkach medialnych jest stały poziom kosztów, a gdy przychody przekroczą pewien poziom ich dalszy wzrost przekłada się bardzo mocno na zyski. Środki pozyskane z giełdy pozwolą nam na znaczne zwiększenie skali działalności” – powiedział Jażdżyński.

Dodał, że spółka pozyskuje obecnie 57% przychodów ze sprzedaży reklamy internetowej, ale atrakcyjniejszy z punktu widzenia marż jest rynek sprzedaży produktów finansowych. Bankier.pl otrzymuje prowizje od pozyskanych dla współpracujących z nim instytucji finansowych klientów lub pobiera od firm, które korzystają z jego centrum usług finansowych stałe opłaty.

„Pomimo, że wartość rynku reklamy internetowej co dwa lata się podwaja, dla naszej spółki coraz większe znacznie mają przychody z usług finansowych. Ich udział w strukturze przychodów rośnie. Teraz myślimy na przykład o sprzedaży przez internet usług ubezpieczeniowych” – powiedział prezes Bankiera.

Bankier.pl w środę opublikował prospekt emisyjny. Zapisy na 1,5 mln akcji nowej emisji serii I oraz 1,5 mln akcji sprzedawanych portalu potrwają od 2-6 czerwca. Spółka szacuje, że uzyska z emisji między 8,0 a 12,3 mln zł netto.

Bankier.pl chce przeznaczyć 1,0 mln zł z uzyskanych środków na inwestycje w infrastrukturę i wyposażenie spółki, 2,5 mln zł – na inwestycje w budowę nowych serwisów, a od 4,5 do 8,8 mln zł – na przejęcia innych podmiotów, głównie internetowych. Proces inwestycyjny jest planowany do końca 2007 roku.

„Myślę, że jeszcze w tym roku poinformujemy o jakiejś nowej akwizycji. Interesują nas niszowe portale finansowe, ale także inne podmioty, które pozwoliłyby na poszerzenie oferty Bankiera” – powiedział Jażdżyński.

Już przed tygodniem Bankier.pl podpisał umowę dającą mu wyłączność na przejęcie serwisu PRNews.pl. Jażdżyński nie ujawnił, ile Bankier.pl zapłaci za tę firmę.

Sprzedawane akcje Bankiera są oferowane przez obecnych akcjonariuszy: 650.130 akcji należących do CEEV GmbH, 649.870 akcji należących do bmp AG (mających obecnie łącznie prawa do 51,12% ogólnej liczby głosów na WZ) oraz 200.000 akcji należących do MCI Management (posiadającego 38,36% akcji i głosów na WZ). MCI Management zaoferuje także pulę dodatkową w wysokości 350.000 akcji, jeśli cena emisyjna wyniesie co najmniej 7,50 zł.

Maksymalna cena akcji została ustalona na 9,00 zł. Ostateczna cena zostanie opublikowana po przeprowadzeniu book-buildingu, który jest planowany na 29-31 maja i może być poprzedzony ogłoszeniem przedziału cenowego. Oferującym akcje jest Dom Maklerski IDMSA, który posiada 9,99% akcji i głosów na WZ Bankier.pl.

Po przeprowadzeniu oferty publicznej udział dotychczasowych akcjonariuszy zmniejszy się do 52,88-74,49%, w zależności od liczby sprzedawanych przez nich akcji w ofercie. Obecnie kapitał zakładowy Bankiera dzieli się na 5.672.842 akcji serii od A do H. Emisja akcji serii I nie dojdzie do skutku, jeśli nie zostaną złożone zapisy na co najmniej 1.800.000 akcji oferowanych, podano w prospekcie.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Bankier.pl stawia na rozwój usług finansowych

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl